A kormány nem tett le a reklámadó bevezetésről - derül ki Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter írásbeli válaszából, amit Molnár Csaba DK-s képviselő kérdésre adott a parlament honlapján. "A reklámadó bevezetéséről, szabályairól a Kormány nevében jelenleg Lázár János államtitkár folytat tárgyalásokat a Reklámszövetséggel." (Más kérdés, hogy az adót nem a reklámszövetség tagjai, hanem azok megjelentetői, vagyis a tv-k, rádiók, internetes és nyomtatott sajtó fizetné - a szerk.) A kormány csak az egyeztetések lezárását követően tárgyalja a reklámadó kérdését, és ilyen értelmű döntés esetén az Országgyűlés elé terjeszti a részletszabályokat tartalmazó törvényjavaslatot. Az adónem bevezetésének rendjéről és időpontjáról az elfogadott adótörvény rendelkezhet majd - olvasható az írásbeli válaszban.

Mint az ismert, az adóalap 1 milliárd forintot meg nem haladó része után 0 százalék, 1 milliárd forintot meghaladó, de 5 milliárd forintot meg nem haladó része után 1 százalék, 5 milliárd forintot meghaladó, de 10 milliárd forintot meg nem haladó része után 10 százalék, 10 milliárd forintot meghaladó része után pedig 20 százalék lenne az adó.

Varga szerint a bejelentett sávos adórendszer a nagy bevételű cégeket célozza - ám az nem vezetne a nemzetgazdasági miniszter szerint az ellehetetlenülésükhöz. Varga emlékeztet rá, hogy több európai országban is ismert a reklámadó fogalma. A reklámadó mértéke Lengyelországban 2, Moldovában, Ausztriában 5, míg Ukrajnában 4 százalék. Ami a hazai előzményeket illeti, 2010-ig Magyarországon is vonatkozott közteher a hirdetésekre, az akkor hatályos úgynevezett kulturális járulék mértéke 1 százalék volt.

A miniszter szerint ugyan a kormány eredetileg a reklámadót azért dobta be a köztudatba, hogy teljesítse az idei hiánycélt, ám szerinte enélkül is tartható az - ezzel magyarázza, hogy az idén miért nem vetik ki az új adót.