Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Emlékeztetett arra, hogy DK-s képviselőtársával együtt a múlt héten írásbeli kérdéssel fordult az Európai Bizottsághoz, kérve a testületet, vizsgálja meg, összhangban áll-e a reklámadó az uniós előírásokkal.

Molnár szerint a reklámadó nem adókérdés, hiszen a bevétel nagyságrendje költségvetési szinten nem jelentős. Valójában - állította - a médiaszabadságról van szó, hiszen a törvény ki nem mondott célja szerinte az, hogy ellehetetlenítse a kormány ellenőrzése alatt még nem álló, legnagyobb független magyar kereskedelmi tévét, az RTL Klubot.

Az elmúlt négy évben a magyar kormány, visszaélve kétharmados parlamenti többségével, egyrészt az EU-ban soha nem látott méretű kormánypárti médiabirodalmat alakított ki, másrészt mindenféle büntető intézkedésekkel sújtotta a még független média maradékait - mondta a DK-s EP-képviselő.

"Ezen intézkedések eredményeképpen Magyarországon európai értelemben vett független sajtóról, sajtószabadságról már nem lehet beszélni" - tette hozzá.

A plenáris ülés után magyar újságíróknak nyilatkozva Molnár Csaba mindehhez hozzátette: nem csupán konkrétan a reklámadó tekintetében, hanem általában véve a magyar sajtószabadság helyzetét illetően is vizsgálatot kívánnak kezdeményezni az Európai Bizottságnál. Mint mondta, a kérdést akkor is fel fogják vetni, amikor az EP azt tárgyalja majd, miként alakult a magyarországi helyzet a tavaly nyáron elfogadott Tavares-jelentés óta.