A Tesco Mobile nem emeli percdíjait legalább 2012. október 1-jéig, a július 1-jén bevezetésre kerülő új távközlési adó ellenére - közölte a március 1-jétől működő virtuális mobilszolgáltató.

Hozzátették: a rugalmasságából és az eddigi erős ügyfélszerzéséből eredően talált forrást az új adó költségeinek finanszírozására, működésük első három hónapja kiemelkedően sikeresnek bizonyult, a tulajdonosok időszaki célkitűzéseit lényegesen meghaladta az értékesítés mennyisége.

A július 1-jétől hatályos törvény szerint a hívásonként és megkezdett percenként, illetve üzenetenként kétforintos telefonadó  magánszemélyek számára havonta és számonként legfeljebb 400, a cégek esetében pedig 1400 forint terhet jelenthet. A Telenor még májusban jelezte, hogyezt az adót érvényesíteni fogja áraiban mindaddig, amíg a szektort sújtó két különadó közül az egyiket kivezetik. A Vodafone azt közölte, hogy az új adó terhét megosztja az előfizetőkkel, az emelés azonban minden esetben kisebb lesz, mint a kivetett adó. A T-Mobile eddig nem hozta nyilvánosságra szándékát.