Az elektronikus közúti áruforgalmi ellenőrző rendszerben (ekáer) a 2015. március 1-én életbe lépett jogszabályváltozások miatt karbantartásra kerül sor 2015.03.05-én 00.00 órától 2015.03.05-én 00.30 óráig, valamint 2015.03.06-án 00.00 órától 2015.03.06-án 04.00 óráig - közölte honlapján a NAV. A rendszer kedden, március 3-án 19.30-tól 23.10-ig üzemzavar miatt állt le.

Az adóhatóság arra szólította fel az érintetteket, hogy a karbantartás ideje alatt esedékes bejelentéseiket az 5/2015. (II.27.) NGM rendelet 19. §-ban foglaltak szerint legkésőbb a karbantartás megszűnését követő munkanapon teljesítsék.

A vonatkozó rendelet kimondja: ha az ekáer-rendszerben üzemzavar történik, az adóhatóságnak a zavarról rendkívüli közleményt kell közzétennie a honlapján. A szabályozás rögzíti: ha az ekáer elektronikus felület üzemzavar vagy karbantartás miatt, vagy az internet-szolgáltatás elégtelensége miatt nem érhető el, a bejelentés elmulasztása miatt az adózó nem szankcionálható és a bejelentéseket az akadály megszűnését követő munkanapon kell teljesíteni.

Az idén életbe lépett elektronikus közúti áruforgalmi ellenőrző rendszer lényege: minden útdíjköteles - 3,5 tonna össztömeget meghaladó - járművel történő fuvarozás feltétele az, hogy a fuvarozó rendelkezzen ekáer-számmal. Az új szabályozás célja a jogkövető piaci szereplők helyzetbe hozása, tevékenységük elismerése, az átláthatóság biztosítása, az áfacsalás teljes kiszorítása az országból.