Lázár János két héttel ezelőtti bejelentése nyomán, amely arra enged következtetni, hogy egykulcsos, 5 százalék körüli mértékű reklámadót fognak bevezetni az RTL Klubbal történő megállapodás nyomán a Kreatív Online megkérte Incze Kingát, a Mrs. White Consulting és a Whitereport.hu média-adatbázis tulajdonosát, hogy a rendelkezésére álló adatok alapján segítsen megbecsülni, milyen cégekre hathat a reklámadó, illetve a médiacégek esetében hogyan hatna az adó a nyereségességre.

A White Report adatai alapján 11 ezer olyan médium (tévé, rádió, lap, honlap, mozi, ezen kívül több mint 40 ezer köztéri reklámeszköz) van ma Magyarországon, amely a reklámadó hatálya alá eshet, ezeket összesen 6700 szervezet üzemelteti.

Ennek a 6700 szervezetnek azonban csupán 40 százaléka (kb. 2700) cég, a fennmaradók nagy része önkormányzat, alapítvány vagy egyház, amelyeknek korábban is lehetett reklámnak számító tevékenysége, csak az 500 millió forintos értékhatár miatt eddig kiestek a reklámadó hatálya alól.

A 2700 vállalatból is csak nagyjából 1150 cég tekinthető klasszikus médiavállalatnak, tehát az adózók köre a tavaly elfogadott törvény szövegéhez képest jócskán kibővülhet, esetenként olyan szervezetekkel is, amelyet a törvényalkotók valószínűleg egyáltalán nem akarnának megadóztatni - nonprofit cégeket vagy önkormányzatokat például. A becslések szerint a bevétel 6,5 milliárd forint lehet.