Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

A telefonos értékesítést végző szolgáltatók akár a tudtukon kívül is könnyen a reklámadó alanyaivá válhatnak - mutatott rá Balogh László a reklámadóblog.hu szakértője legújabb bejegyzésében. Ez leginkább csak a call-center kialakítása során megválasztott technológián múlik.

A legtöbb cég ugyanis a voice over internet protocol (VOIP) technológiájú telefonközpontot használ, amely a hanghívásokat adatcsomagokká alakítja át, és azokat az interneten továbbítja a hívott fél felé. Ez ugyanazon a költséghatékony elven működik, amit a magyar felhasználók körében népszerű Skype és Viber is alkalmaz. A telemarketing és telesales szolgáltatók reklámadó-alanyisága pedig abból vezethető le, hogy a reklámadóról szóló törvény szerint az interneten közzétett reklám adóköteles. Ennek megfelelően azok a reklámcélú hívások is adókötelesekké válnak, amiket a telesales szolgáltatók adatcsomagok formájában tesznek közzé az interneten.

Ez leginkább a szolgáltatások megrendelőit érintheti érzékenyen, mert ha nem rendelkeznek a VOIP technológiát alkalmazó call-center üzemeltetőjének reklámadó-nyilatkozatával, akkor megrendelőként ők maguk is a reklámadó alanyaivá válhatnak.

Ebben az esetben a reklám-közzététellel kapcsolatban felmerült költségekkel meg kell növelniük a társasági adóalapjukat, illetve a havonta számított 2,5 millió forintot meghaladó összeg után 20 százalékos reklámadó-fizetési kötelezettség is terheli a telemarketing szolgáltatások megrendelőit - olvasható a reklamadoblog.hu legfrissebb elemzésében.

Az ilyen jellegű szolgáltatások megrendelőinek ezért a szankciók elkerülése érdekében mindenképpen javasolt még idén egyeztetni a szolgáltatókkal, és célszerű lehet beszerezni a reklámadó-nyilatkozatokat is - tette hozzá a szakértő.