Pénzügyi tanácsadói, befektetési szolgáltatási tevékenységbe fog a Szabad Föld kiadója, a Geomédia Zrt., amely néhány magánszeméllyel társulva a közelmúltban létrehozta a Geo Professional Portfolio Zrt.-t, amelynek vezérigazgatója az a Pacsi Zoltán, aki egykor az Állami Értékpapír- és Tőzsdefelügyeletet és a BÉT-et is vezette, valamint a Magyar Tőkepiac első főszerkesztője volt. A Geo Professional Portfolio Zrt. a klasszikus brókeri tevékenységek közül csak egyet, az egyéni portfóliók kezelését végzi majd, vagyis sem bizományos ügyletekből, sem saját számlás tevékenységből, sem pedig értékpapír-kibocsátásban való közreműködésből nem veszi ki a részét − mondta a Napi Gazdaságnak Pacsi, aki tudja, hogy sokszereplős az egyébként is szűk piac.

Pacsiék főleg azokra számítanak, akik a jelen gazdasági környezetben, illetve a banki kamatok csökkenése mellett befektetési lehetőséget keresnek − a vezérigazgató szerint ezek száma növekszik − a csökkenő betéti kamatoknál és állampapírkamatoknál nagyobb hozam reményében, de bizonyos kockázat bevállalásával készek pénzük egy részét náluk elhelyezni. A céget nemrég jegyezte be a cégbíróság, s a szükséges dokumentumokat szeptember közepére adhatják be a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletéhez, s arra számítanak, hogy néhány hónapon belül megkezdhetik tevékenységüket. Ennek során pedig támaszkodni akarnak a vállalatcsoport médiaérdekeltségeire, az ott meglévő tapasztalatokra s a különböző szinergiákat is igyekeznek kihasználni.

A médiapiacon az utóbbi időben bekövetkezett változások (a példányszámok csökkenése, a hirdetési bevételek mérséklődése) arra készteti a médiavállalkozásokat, így a Geomédia Zrt.-t is, hogy új lehetőségek után nézzen. Tulajdonosi döntés alapján így jutottak el az említett befektetői tevékenységhez − indokolta lapunknak a portfólió kiszélesítésére vonatkozó tervüket Földes Ádám, a Geomédia Zrt. vezérigazgató-helyettese. A Geomédia fő tevékenysége tehát továbbra is a média, a társaság adja ki az egyik legnagyobb és legstabilabb (közel 80 ezres) előfizetői körrel rendelkező Szabad Földet , amelyet a hivatalos adatok szerint 234 ezren olvasnak, szintén a kiadó gondozásában lát napvilágot a havonta megjelenő, 72 ezer olvasóval rendelkező Vidék íze gasztronómiai és a szintén havonta megjelenő életmódmagazin, a Diéta és fitnesz. Előbbi kiadvány mellett más módon is kapcsolódik a Geomédia a gasztronómiához, az anyavállalat ugyanis egy Bib Gourmands éttermet is üzemeltet, valamint hamarosan egy másik felső kategóriás éttermet is megnyit. A társaság fő tevékenysége továbbra is a média marad, de a cégbirodalom különböző vállalkozásai közötti együttműködés lehetőségét, a szinergiákat szeretnék még jobban kiaknázni − emelte ki Földes.