A regionális együttműködés erősítése érdekében tartott tegnap konferenciát a magyarországi CBA-csoport a külföldi franchise-partnereivel. A CBA Bulgaria, a cseh Druzstvo CBA,a horvát NTL, a lengyel Nasz Sklep, a szlovák CBA Slovakia és a román CBA Nord West tömörülés képviselői a magyar kiskereskedelmi piacon ismert kihívásokról számoltak be. Ezen országokban is csak úgy tudnak a tőkeerős, külföldi, multinacionális vállalatok versenytársaivá válni, ha egységbe tömörülnek, ez egyszerűsíti a beszerzést, csökkenti az árakat. A különböző országok kereskedelmi életét jelentősen befolyásolja, hogy az adott politikai erő milyen mértékben tartja fontosnak a nemzeti értékek előtérbe kerülését, mennyire igyekszik helyzetbe hozni a hazai tulajdonban lévő vállalkozásokat. Fodor Attila, a CBA Kereskedelmi Kft. kommunikációs igazgatója szerint a kormányzati intézkedések a fogyasztás növekedésében is mérhetőek.

A konferencián szó volt egy, a multinacionális cégek által alkalmazott, határokon átnyúló közös árubeszerzési rendszer hatékony működtetésének megvalósításáról is. Ezzel a CBA-lánc új dimenzióba kerülne a regionális élelmiszer-kereskedelemben. Fodor Attila pozitívumként emelte ki, minden partner országban érzékelhető, hogy a települések szélén működő hipermarketektől a vásárlók otthonaihoz közelebb eső szupermarketek felé tendálnak. Ezt egyebek mellett a magas üzemanyagárakkal indokolták a szakemberek a konferencián − tette hozzá.