Tegnap délben indult el a kiskereskedelmi szakmában meglepetésnek számító hiper.hu internetes élelmiszer-áruház. A webshopot a Full Market Hungary Zrt. működteti, a cég vezérigazgatója Urbán Zsolt, aki egyben a HD Group Kommunikációs Ügynökség Kft  ügyvezető igazgatója. Urbán tegnap lapunk kérdésére nem árult el részleteket az induló szolgáltatással kapcsolatban, a cég stratégiai partnerével − a Ringier kiadóval − mára sajtótájékoztatót hívott össze. Urbán szerint a hiper.hu nem kommunikációs vállalkozás, hanem önálló logisztikai háttérrel rendelkező kiskereskedelmi fejlesztés.

Utóbbi azonban piaci elemzők szerint a portál jelenlegi beta verziójából nem derül ki. A bolt termékkínálata szűk, árai pedig nem minden esetben versenyképesek. Arról sem szabad megfeledkezni, hogy a HD eladáshelyi kommunikációval foglalkozik, így komoly üzleti kapcsolatai vannak a márkagyártókkal, akik a mostani piaci trendek közepette igyekeznek megszabadulni nagykereskedelmi tevékenységeiktől, ugyanakkor szeretnének "eladni". Ha ezt egy cég így vagy úgy átveszi, a márkagyártó leépítheti költséges disztribúcióját − a trend lehetővé teszi a hiper.hu-hoz hasonló vállalkozások létrejöttét. Elemzők szerint az a legfőbb kérdés, hogy milyen logisztikai háttere van a cégnek és milyen mennyiségű élőmunkát fektet a vállalkozásba.

A jelenlegi rendszer elsősorban az egyes márkák marketingkommunikációjához elegendő, a kereső marketinget támogatja. A kommunikációs cégvezetők szerint ugyanakkor nem rossz az elgondolás, hiszen a pr- és marketingkommunikációs piac a rendszerváltás óta a legsötétebb időszakát éli, a cégek kitörési pontokat keresnek.