Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Tavaly a magyarországi webshopok 137 milliárd forint forgalmat bonyolítottak le, szemben az 2009-es 99 milliárddal, illetve a 2008-as 65 milliárd forinttal, és a várakozások szerint az idén legalább a tavalyihoz hasonló ütemben nő az áruházak fogalma − véli Zajdó Csaba, a Webshop-Experts ügyvezetője. Rácz István, az Árukereső.hu marketingigazgatója szerint az árukereső, ár- és áruház-összehasonlító oldalak forgalma, látogatottsága háromszorosára nőtt az idei első félévben. A két cég közös felmérése szerint idén a forgalom 90 százalékát az áruházak 15 százaléka éri el.

Becslések szerint mintegy háromezer webshop működik a magyar piacon, amelyek közül 1000-1200 foglalkozik "komolyan" a netes kereskedelemmel. A napi átlagos látogatószám csak az áruházak 10 százalékánál haladja meg az ezret, a webshopok többsége csak napi legfeljebb száz látogatót mondhat magáénak. Az elemzés szerint a vevők több mint 50 százaléka késő délután és este vásárol, délelőtt csak 26, kora délután pedig 22 százalékuk.