A hely és az épület egyedisége a minőség szimbólumává teheti a Vörösmarty tér és a Váci utca sarkán álló Váci1 üzletházat, ezért másfél hónapja koncepciót váltott az épületet fejlesztő Orco-csoport, s új alapokra helyezte a bérbeadást, immár az egyediséget és a prémium kategóriájú kereskedőket megcélozva. A 60 millió eurós fejlesztéssel megvalósuló bevásárlóközpont nyitását már többször beharangozták, az építkezés indulásakor bejelentett első, 2010. tavaszi céldátum után 2011 tavasza, majd az idei ősz követte, a legújabb hírek pedig lépcsőzetes indulásról szóltak (Napi Ingatlan, 2011. szeptember 12.).

A projekt sorsát nemcsak a műemléki kötöttségek és a válság miatt terjeszkedésüket leállító kereskedelmi láncok nehezítették, hanem az épület formája, a hét szint, illetve a szintenkénti mindössze kétezer négyzetméter, amelynél a nagy nemzetközi márkák standardjainak zöme nagyobb területet igényel. Éppen ezek a tényezők bírták rá a fejlesztőt a koncepció totális újragondolására, akár a már aláírt szerződések felbontása, valamint a nyitás 2012-re halasztása árán is.

Ha az Orco tartani akarja az új menetrendet, egy év áll rendelkezésére a 11 ezer négyzetméteres üzletközpont kiadására, azonban ez a ház sajátosságait figyelembe véve reális cél − mondja Kiss Szilvia. A mágnesbérlők a hely felét adják, ígéretes tárgyalásokat folytatnak a felső három szint kiadásáról, a legfelsőn étterem, a negyediken egy igazi turistacsalogató attrakció, a harmadikon pedig egy többféle brandet felvonultató, Magyarországon eddig nem alkalmazott, több divattervezőt egy helyen felvonultató koncepció jelenne meg. A bérleti díjakról mindössze annyit tudtunk meg, azok a korábban beharangozott mértéknek felelnek meg. A projekt eladásáról nincs szó, az Orco hosszú távon kalkulál az épülettel − teszi hozzá a menedzser.