Lobbiznak a családi vállalkozások

Komócsin Sándor, 2011. április 8. péntek, 00:00

Nagyobb hangsúlyt kellene fordítani a gazdaságpolitika alakításakor a családi vállalkozásokra, miután Európában ezek termelik meg a GDP 60 százalékát, továbbá ezek adják a munkahelyek felét − derült ki egy tagnapi konferencián, amelyet az ilyen típusú cégek hazai (FBN-H) és európai szervezete rendezett. Az FBN-H kidolgozta a bölcsőprogramot, amelynek lényege, hogy ha a kormány tb- és adómentességgel támogatná a munkahelyteremtést, akkor a családi vállalkozások legalább egy-egy állást létrehoznának a jövő év végéig. Komoly gond, hogy a kilencvenes évek elején indított családi vállalatok alapítói a közeljövőben átadják helyüket utódaiknak, ám ez a folyamat a nemzetközi tapasztalatok szerint három esetből kétszer a cég csődjével végződhet. Ennek oka lehet, hogy az alapító helyét nem tudja átvenni utóda, illetve az, hogy a jogi környezet kedvezőtlen. Magyarországon például gond lehet a profit újrabefektetésére vonatkozó adókedvezményekkel, a tulajdon- és menedzsmentjog gyakorlásának átadásával vagy a magánalapítványi forma alkalmazásával.

HOZZÁSZÓLÁSOK