A következő napokban kiderül, hogy csúszik-e vagy sem a budapesti 1-es villamosok szállítása. A Napi Gazdaság információi szerint a Közbeszerzési Döntőbizottságnak (KDB) október 21-ig kell határozatot hoznia, vagyis hétfőn válhat nyilvánossá, hogy a testület engedélyezi-e, hogy a megrendelő Budapesti Közlekedési Központ (BKK) Zrt. megkösse a szerződést a tendernyertes spanyolországi CAF-fal. Az Index korábbi információi szerint a CAF 27 milliárd forintos ajánlata jobb volt a versenyben maradt vetélytárs Siemensénél (az 1-es és 3-as vonalakra szánt új villamosokra 35 milliárd forintos uniós keretet terveztek). A baszk cég 25 rövidebb és a 12 hosszabb, alacsony padlós, hosszában átjárható villamos szállítását vállalta. A másik három versenybe szálló gyártót, a lengyel PESA-t, a cseh Skodát és a svájci Stadlert korábban különböző okok miatt kizárták (a korábbi hírek szerint a PESA nem adott vállalást a villamosok szállítására és annak feltételeire, a Skodának a referenciáját és gyártókapacitását találták aggályosnak, illetve a villamos csuklóalagútja nem volt elég magas, a Stadler járműveinél pedig az ülőhely-elrendezéssel és az ablakkialakítással voltak gondok). A Skoda valószínűleg ezt a kizárásról szóló döntést támadta meg az utolsó pillanatban.

A BKK lapunk kérdésére, hogy mikor írhatják alá az új villamosok szállításáról szóló szerződést, azt válaszolta, hogy erre csak a KDB folyamatban lévő döntése után kerülhet sor, erről várhatóan a napokban adnak majd tájékoztatást − vagyis ezután határoznak a további közbeszerzési lépésekről. A KDB döntését természetesen nem lehet megelőlegezni, a BKK válaszának utolsó mondata azonban arról árulkodik, hogy a főváros esetleg felkészült egy újabb pályázatra, de az is elképzelhető, hogy a KDB arra kötelezi a közlekedési céget, hogy egy ponttól "ismételje" meg az eljárást, ami után új eredmény is születhet. A lehetőségek között szerepel természetesen az is, hogy a KDB elutasítja a Skoda beadványát, ami után a BKK rövid időn belül megkötheti a nyertessel a szerződést.