Bár egyre többen használják a kávézókat arra, hogy onnan intézzék munkahelyi feladataikat, ez a helyszín alkalmatlan a tartós munkavégzésre − derül ki a Regus tanácsadó cég globális − 90 ország 26 ezer munkavállalóját megkérdező − felméréséből. A válaszok alapján az idősebbek nehezebben tudnak egy ilyen típusú környezetben koncentrálni, mint a fiatalabbak. A baby boom generáció (ötvenes-hatvanas években születettek) tagjai nagyobb arányban gondolják úgy, hogy a kávézók nem alkalmasak megbeszélésekre, mint az Y-generációhoz tartozók (hetvenes-nyolcvanas években születettek). A kíváncsi hallgatózók minden korosztály szerint problémát jelentenek.

A magyar munkavállalók szerint a kávézóbeli munkavégzés három fő negatívuma közé a dokumentumok és beszélgetések során elhangzó információk védelme (72 százalék), a személyes tárgyak állandó felügyelete (70 százalék), valamint a koncentrációt zavaró zajos vendégek (67 százalék) tartoznak. Emellett a megkérdezettek 66 százalékát zavarja telefonálás közben a beszélgetések zaja, 57 százalékukat pedig az irodai berendezések − nyomtató, szkenner − hiánya, ezen túl 56 százalékuk szerint nem ajánlatos kávézót választani megbeszélések helyszínének. A kávézók hosszú távon nem helyettesíthetik az irodát, mivel nem biztosítanak hatékony, biztonságos és professzionális környezetet. Korábbi felmérésünk szerint az emberek 72 százaléka vélekedett úgy, hogy a rugalmas munkavégzés növeli a hatékonyságot, de ez csak professzionális irodai környezet esetén igaz − véli Christoph Volni, a Regus magyarországi vezetője.