A Malév csődje közvetlenül 2600 főt érint, de közvetetten ennél jóval többet, hisz a légitársaság mintegy 500 vállalkozással állt kapcsolatban. A Malév székhelyét biztosító budapesti XVIII. kerület polgármestere, Ughy Attila a légicég leállása miatt a kerületi álláshelyek védelmében levélben fordult Németh Lászlóné nemzeti fejlesztési miniszterhez. Azon túl, hogy számos munkahely került veszélybe, a régióban összpontosuló háttériparágnak is komoly problémákkal kell megküzdenie − írta a polgármester. A Malév összeomlásával a repteret működtető Budapest Airport jövedelmezősége is jelentősen csökkent, a városrész "legnagyobb adófizetőjének megrendülése így újabb anyagi problémákat okozhat a kerületi jövőkép tervezésében". A repülőtér évente körülbelül egymilliárd forintot fizet be az önkormányzat kasszájába.

A reptéren működő üzleteket is komoly kár éri. A csomagolt ételeket és italokat, hazai borokat áruló Hungaricum wine & fine food Kft. ügyvezetője, Kerényi Árpád lapunknak elmondta: a társaság üzleti tervében szereplő forgalom a felére zuhant. A céget leginkább a tranzitutasok elvesztése érintette érzékenyen. Ráadásul mindez az amúgy is gyenge februárban érte a reptéri vállalkozásokat, miközben a cégeknek magas bérleti díjat kell fizetniük. Korábban ennek fejében Ferihegy a világszínvonalú tér mellé magasabb utasszámot biztosított. A csökkenő utasszám mellett azonban nem termelhető ki a bérleti díj, ezért az ügyvezető tárgyalásra készül a Budapest Airport (BA) Zrt. képviselőivel a díj csökkentéséről. Kerényi korábban arra számított, hogy a 120 négyzetméteres − 30 négyzetméteres raktárral − üzletre költött befektetés 3-4 év alatt megtérül. Szakmai körökben sokan elképzelhetőnek tartják, hogy a kisebb (városi üzlettel nem rendelkező) reptéri vállalkozások kénytelenek lesznek bezárni, amennyiben nem sikerül jelentős bérletidíj-csökkentést elérniük. A Herend-márkabolt vezetője, Jeszenszkyné Dörei Gyöngyi sem tudott még összehasonlítható pénzügyi adatokat mondani, mivel az üzletek 2011. március végén nyitottak a SkyCourtban. Az üzletvezető is megerősítette, hogy mostanában kevés az utas.

A Malév a budapesti nemzetközi repülőtér utasainak 40 százalékát biztosította. A 2-es terminálról induló Malév-gépek kiesése 2012. február harmadika óta a 2011-eshez viszonyítva 30 százalékos forgalomcsökkenést eredményezett a Magyar Duty Free Kft. számára, amely a reptér legnagyobb üzlethelyiség-bérlője. A kft. − amely egyebek között a Heinemann Duty Free-üzleteket is működteti − egyelőre nem tervez elbocsátást. A társaság reméli, hogy új járatok indításával a Malév leállása által okozott veszteség május végére számottevően kisebb lesz, és az utasforgalom-kiesés a felére csökken − mondta a Napinak Lővei Katalin, a Magyar Duty Free Kft. üzemeltetési igazgatója.

Folyamatos a párbeszéd a bérlők és a reptér üzemeltetője között, de a folytatásról még korai lenne bármit mondani, meg kell várni, hogy miként alakul a forgalom − mondta lapunknak Hardy Mihály, a BA kommunikációs igazgatója. Biztatónak tartja, hogy az úgynevezett két pont közötti repülésben a forgalom elérte a korábbi szint 80 százalékát.