A március−áprilisi stagnálás után újra két számjegyű, 12 százalék feletti növekedést mutatott fel a hazai újautó-piac májusban − derül ki a DataHouse friss adataiból. Az év első két hónapjában ugyan nagyobb volt a tempó, ám azt jórészt a rendkívül alacsony bázis magyarázta. Most erről csak kismértékben lehet szó, hiszen a múlt havi, 3,8 ezer feletti darabszám meghaladja a tavaly ősz óta megfigyelhető 3,5 ezer körüli átlagot. Az első öthavi 18,9 ezres eladott mennyiség 9,5 százalékkal több az egy évvel korábbinál − a négyhavi plusz még csak 8,8 százalék volt. Az öthavi adatok alapján a piac legnagyobb darabszámban eladott márkájának az Opel számít, majd − hajszálnyi különbséggel − a Skoda és a Ford következik úgy, hogy az első kettővel szemben az utóbbi eladásai csökkentek, így elvesztette 2010-es első helyezését. A Suzuki mélyrepülése nem állt meg, olyannyira, hogy a múlt hónapban a  16., január−májusban 11. helyen végzett. A bő félezres öthavi darabszám  csupán fele az egy évvel korábbinak. Összehasonlításul: a piac  legolcsóbb városi terepjárójából, a Dacia Dusterből 427 talált gazdára.

Legnépszerűbb márkák
HelyezésMárkaÖthaviPiaci része-
eladás*sedés**
1.Opel216811,5
2.Skoda203110,7
3.Ford202710,7
4.VW18489,8
5.Renault16808,9
6.Toyota9625,1
7.Nissan7393,9
8.Peugeot6613,5
9.Hyundai5933,1
10.Audi5883,1
11.Suzuki5583,0

*darab, **százalék   
Forrás: Datahouse