A március−áprilisi stagnálás után újra két számjegyű, 12 százalék feletti növekedést mutatott fel a hazai újautó-piac májusban − derül ki a DataHouse friss adataiból. Az év első két hónapjában ugyan nagyobb volt a tempó, ám azt jórészt a rendkívül alacsony bázis magyarázta. Most erről csak kismértékben lehet szó, hiszen a múlt havi, 3,8 ezer feletti darabszám meghaladja a tavaly ősz óta megfigyelhető 3,5 ezer körüli átlagot. Az első öthavi 18,9 ezres eladott mennyiség 9,5 százalékkal több az egy évvel korábbinál − a négyhavi plusz még csak 8,8 százalék volt. Az öthavi adatok alapján a piac legnagyobb darabszámban eladott márkájának az Opel számít, majd − hajszálnyi különbséggel − a Skoda és a Ford következik úgy, hogy az első kettővel szemben az utóbbi eladásai csökkentek, így elvesztette 2010-es első helyezését. A Suzuki mélyrepülése nem állt meg, olyannyira, hogy a múlt hónapban a 16., január−májusban 11. helyen végzett. A bő félezres öthavi darabszám csupán fele az egy évvel korábbinak. Összehasonlításul: a piac legolcsóbb városi terepjárójából, a Dacia Dusterből 427 talált gazdára.
Helyezés | Márka | Öthavi | Piaci része- |
eladás* | sedés** | ||
1. | Opel | 2168 | 11,5 |
2. | Skoda | 2031 | 10,7 |
3. | Ford | 2027 | 10,7 |
4. | VW | 1848 | 9,8 |
5. | Renault | 1680 | 8,9 |
6. | Toyota | 962 | 5,1 |
7. | Nissan | 739 | 3,9 |
8. | Peugeot | 661 | 3,5 |
9. | Hyundai | 593 | 3,1 |
10. | Audi | 588 | 3,1 |
11. | Suzuki | 558 | 3,0 |
*darab, **százalék
Forrás: Datahouse