A Magyar Posta Zrt. érdeklődik a lapterjesztéssel foglalkozó MédiaLog Zrt. megvásárlása iránt − tudta meg postai forrásból a Napi Gazdaság. A Posta vezetői nemrégiben tartott sajtótájékoztatójukon úgy fogalmaztak, hogy hegemóniára törekednek a lapterjesztési piacon is, jelenlegi alvállalkozói szerepüket pedig fővállalkozóira kívánják cserélni. Ebbe az elképzelésbe illeszkedne a MédiaLog vagy akár más, kisebb regionális lapterjesztő cégek felvásárlása, ráadásul az elképzelés nem is tekinthető újnak, hiszen két évvel ezelőtt már folytak tárgyalások a Posta és a MédiaLog tulajdonosai között, akkor azonban a folyamat megszakadt.

A Magyar Posta felvásárlási szándékáról nincs információnk, a Sanoma Media Budapest jelenleg senkivel nem folytat tárgyalásokat − mondta lapunknak Horváth B. Soma, a Sanoma Media Budapest Zrt. üzleti szolgáltatási igazgatója. Nem tud tárgyalásokról Mihók Attila, a MédiaLog másik tulajdonosa, a Ringier Kiadó Kft. ügyvezetője sem. Mihók szerint az elmúlt egy-másfél évben jelentős volt az érdeklődés a MédiaLog iránt, a külföldi szakmai befektetők mellett kockázati tőketársaságok részéről is. A kérdésre, hogy megválnának-e tulajdonrészüktől, az ügyvezető azt mondta, "a médiapiacon általában minden eladó, kérdés, hogy milyen áron és feltételekkel".

A piac 2013 januárjában nyílik meg, a Postának ezért is érdekében áll, hogy minél több területen erősítse pozícióját, a lapterjesztési piac konszolidálása tehát illeszkedhet a stratégiájába. A MédiaLog számára is kedvező fejlemény lehet a felvásárlás, mivel jelenlegi tulajdonosai kiadók, amelyektől távol áll a logisztikai szolgáltatás − ezért elképzelhető, hogy megfelelő összegért túladnának érdekeltségükön. A versenyt ugyanakkor nyilvánvalóan csökkentené a felvásárlás.

A Posta konkurenciájaként létrehozott MédiaLog 2007-től foglalkozik előfizetéses lapterjesztéssel, az országos napilapoknál 95, a magazinoknál pedig 30 százalék feletti a részesedése. Tulajdonosai közé tartozik a Ringier és a Sanoma mellett a Népszabadság Zrt is. A társaság tavalyi, közel nyolcmilliárd forintos árbevételének körülbelül feléből gazdálkodhatott ténylegesen, az összeg egy része ugyanis csak "átfolyik" a cégen a kiadók irányába.

 

MédiaLog-adatok (millió forint)
20102011*
Bevétel79257690
Adózás előtti eredmény10,5120
EBITDA150246
* várható
Forrás: cégközlés