A hosszú időre visszanyúló, következetesen jó teljesítmény az egyik legfontosabb szempont a magyarok számára, amikor megítélik biztosítójukat - derül ki az ING Biztosító hollandiai anyacégének Magyarországon frissen publikált kutatásából.

A hazánk mellett a világ 8 más államában (Csehország, Dél-Korea, Hollandia, India, Lengyelország, Malajzia, Mexikó, Románia, USA) elvégzett kutatás arra volt kíváncsi, hogy az emberek a biztosítók esetében mennyire tartják fontosnak az egyszerűséget, a biztonságot, az ismertséget és a színvonalat.

Az anyag által konzisztenciának nevezett biztonsági faktor a harmadik helyen áll a magyarok prioritási rangsorában, míg a globális sorrendben az első öt között sem szerepel. "Egy olyan bizalomhiányos átmeneti társadalomban, mint a magyar, a biztosítók, és általában a pénzügyi szolgáltatók megítéléséhez fogódzókat keresnek az emberek" - vélekedik Kovács Zsolt, az ING Biztosító elnök-vezérigazgatója.

Ami komoly gondot jelent, hogy az erős negatív érzelmek következtében a magyarok jelentős hányada - 40 százalékuk - egyszerűen ki sem lép a pénzügyi szolgáltatások piacára, az "elkerülő" kategóriába tartozik. Ők azok, akik nem bíznak a biztosítókban sem, ám maguknak sem tulajdonítanak olyan készségeket, amelyek alapján igénybe mernének venni egy komplexebb szolgáltatást a piactól.

További 20 százalék ugyan szintén nem bízik magában, ám biztosítójában igen ("delegátorok"), 18 százalék csak magában bízik ("gyanakvók"), így mindössze 22 százalék azoknak az aránya, akik megbíznak biztosítójukban is, és magukról is feltételezik, hogy képesek átlátni egy bonyolultabb szolgáltatást ("kompetensek").

Kovács Zsolt szerint a felmérés egyértelműsítette, alapvető változásokra van szükség a közvetlen ügyfélkapcsolatban. Sikert az hozhat, ha a valódi ügyféligények felismerése és kiszolgálása ügyfélcentrikus ügymenttel párosul. Ám ez új gondolkodásmódot, és nem mellesleg rengeteg munkát követel meg a közvetítőktől, a biztosítóktól és a szabályozóktól. - hangsúlyozza az ING Biztosító elnök-vezérigazgatója.


Elvárások a biztosítókkal szemben (százalék)
AlapdimenziókGlobális átlagMagyar adat
Egyszerűség8483
Biztonság8483
Ismertség6770
Színvonal8682
Forrás: ING