Alapvetően a tanácsadói értékesítésre koncentrálunk, így elsősorban a személyes értékesítést támogatjuk B2B kommunikációs eszközökkel - mondta Ilics László, a Generali vezérigazgató-helyettese. A szakember szerint olyan ajánlatokkal készültek, amelyek a KGFB szerződőjének is szolgáltatnak, nem csak a károsultnak. A biztosító kommunikációjában igyekeznek felhívni a figyelmet a csomagajánlatok és keresztkedvezmények előnyeire is. Ilics szerint fő erősségüknek a kárrendezési szolgáltatásunk magas minőségét tekintik, ezt - bár nehéz épp a kgfb-nél propagálni - továbbra is fontosnak tartják közölni. A Generali büszke arra, hogy az idén a Generali valamennyi kategóriában elnyerte az első díjat a nagyobbik alkusz-szervezet FBAMSZ szolgáltatásminőségi versenyében.

Az Uniqa Megyeri Gábor gépjárműbiztosítási területvezető szerint kampánya során célzottan próbál majd kommunikálni, legfőképpen az online megjelenésekre koncentrálnak. A kampány célja a kedvező árainkra és kedvezményeikre való figyelemfelhívás valamint az online biztosításkötésre való ösztönzése az ügyfeleknek. A választott kommunikációs csatorna teljesen összhangban van a szakember szerint elektronikus kedvezményükkel, amivel szeretnék ügyfeleiket erre az útra terelni, amellyel a biztosító adminisztratív költségei is jelentősen csökkennek.

Miután a Groupama Garancia a GroupamaDirekt.hu bevezetésével szintén az online ügyfelek irányába lép, aligha meglepő, hogy Máhig Attila nem-életbiztosítási ügyvezető igazgató arról beszél, hogy a társaság kétfázisú kampánya a netre alapoz. Októberben egy online médiakampány indította meg a GroupamaDirekt.hu névbevezetését és támogatja egy promóciós nyereményjátékon keresztül a minél több regisztrált felhasználó toborzását. A kampány második fázisában ugyanakkor TV és rádió reklámokkal, valamint online hirdetések fogják a GroupamaDirekt.hu bevezetését támogatni.

A kisebb cégek közül a Signal sem tervez országos reklámkampányt. Flamich Gábor gépjármű-biztosítási főosztályvezető szerint kiemelt partnereiknél, a takarékszövetkezeti fiókokban ugyanakkor plakátokkal, szórólapokkal hívják fel az ügyfelek figyelmét a kötelező biztosításra és partnereik honlapján is jelen vannak.

Az Aegon szintén az e-biztosításra koncentrál az idei kampányában - mondta Szombat Tamás vezérigazgató-helyettes a társaság sajtótájékoztatóján. A cég ugyan kitart amellett, hogy az árháborúba nem száll be, de az úgynevezett ePosta szolgáltatást igénybe vevő kliensek 2000 forintnyi kedvezményt kaphatnak a díjakból. A biztosítók az ügyintézés, az ügyfelekkel való kapcsolattartás elektronizálásával csökkenthetik költségeiket - vélte a szakember, hozzátéve, hogy a későbbiekben már csak a szolgáltatások bővítésével javíthatják pozíciójukat a kgfb-piacon. A lakásbiztosítási piacon első számú szereplőnek számító Aegon számára az, hogy a partnerkedvezmény keretében 5000 forintos díjkedvezményt kínál a lakásbiztosítással bíró ügyfelek számára, megadja a kommunikációs kampány fő irányát: ezeket az ügyfeleket igyekeznek megkeresni képviselőik, illetve egyéb közvetlen csatornák segítségével az elkövetkező időszakban.

Komolyabb plakát-kampánnyal egyelőre csak a Magyar Posta Biztosító rukkolt ki. A társaság szolgáltatásait a népszerű tévés műsorvezető Gundel Takács Gábor arcával próbálja eladni.