Decemberben 3261 új személygépkocsit helyeztek forgalomba Magyarországon, az egy évvel korábbinál 15, 2009 decemberéhez képest pedig 25 százalékkal kevesebbet. A visszaesés a novemberihez viszonyítva is látványos, hiszen a 11. hónapban még közel 4,5 ezer autóra került rendszám, ami bő 29 százalékos év/év többletet jelentett - derül ki a DataHouse friss adataiból.

A hektikus havi változásokból továbbra sem érdemes messzemenő következtetéseket levonni. A havi eladások ugyanis 2010 márciusa óta a 3,4-4,4 ezer darabos sávban mozognak, márpedig ilyen kis darabszám mellett néhány száz darab is komoly százalékos eltérésként jelentkezik a statisztikában.

Az év egészét tekintve 45,1 ezer gépkocsit helyeztek forgalomba, ami csupán 3,7 százalékkal több az egy évvel korábbinál és bő 25 százalékkal múlja alul a 2009-est. Erdélyi Péter, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének (MGE) elnöke szerint az idén jó, ha 50 ezer gépkocsit adnak el az értékesítők.

Újautópiac 2011
HelyezésMárkaDarabszámVált. 2010-hez képestPiacrészesedés
1Opel532712,93%11,81%
2Ford4953-3,96%10,98%
3Volkswagen486513,19%10,79%
4Skoda45865,69%10,17%
5Renault37043,99%8,21%
6Toyota2422-5,13%5,37%
7Suzuki1598-29,35%3,54%
8Peugeot158612,64%3,52%
9Nissan14350,00%3,18%
10Hyundai133437,10%2,96%
Forrás: Carinfo

A kishaszonjárművek piaca sokkal jobban alakult, ott decemberben és az év egészében is növekedés történt, ráadásul a 12 havi 11,4 ezres darabszám felülmúlja a 2009-est is.

A buszpiacon ugyanakkor jelentős a visszaesés, míg a nagyhaszonjárművek esetében a piac közel a duplájára nőtt, alapvetően a külföldi piacokon teljesített fuvarfeladatok miatt.