Ha társadalmi célú szerveződésről lehetne így beszélni, azt mondhatnánk, hogy franchise-alapon szerveződik tovább az Egészség Hídja Összefogás program. Mint azt Szabó Eszter, a kezdeményezés egyik alapítója és egyik legfőbb támogatója, a General Electric regionális kommunikációs igazgatója elmondta, a 2002-ben elindult program tavaly ért abba a stádiumba, amikor a szervezők a korábbi rendszer kiszélesítését tűzték ki célul. Az Egészség Hídja Partnerláncnak 2009-ben 16 partnercége volt, aminek révén közel százezer dolgozót lehetett megismertetni azzal az egyszerű alaptézissel, hogy az egészségük megőrzéséért elsősorban saját maguk tehetnek. Az Összefogás lett az első olyan kezdeményezés Magyarországon, amely a politikai és az üzleti élet, valamint civil szervezetek elkötelezett együttműködését segíti egy közös társadalmi cél érdekében. A vállalkozások azok, amelyek az Összefogás tevékenységét biztosító anyagi támogatás döntő részét adják közvetlen hozzájárulás vagy valamilyen áruhoz kapcsolt értékesítési bevételmegosztás révén. A pénzbeli támogatás mellett a támogató társaságok tudásukkal és a tevékenységhez kapcsolódó szolgáltatásaikkal, bevált gyakorlataikkal és saját hálózatukkal is segítik az egyesületet. Mindehhez a kormányzati, szakmai támogatás is biztosított. És hogy miért nem változott az alapelgondolás a program kiszélesítése nyomán? Szabó Eszter szerint azért, mert már az induláskor igyekeztek felhívni a figyelmet, hogy a megelőzés legfontosabb lépése az egészségtudatosság. Eddig is kiegészítette a szorosan vett éves nemzeti kampányt egy az Összefogást támogató cégek dolgozói számára szervezett többlépcsős, belső egészségtudatossági online kampány, amelyet offline eszközök is segítenek. A kampány célja e tekintetben tehát a teljes munkatársi állomány elérése. Tavaly, amikor a Partnerláncot a korábbi támogató cégek állományán "próbálták ki", számos kellemes tapasztalatot szereztek. A Partnerlánc ajánlott modelljében az érintett cégek vezetői szólítják meg a munkatársakat és családtagjaikat, így hívják fel a figyelmüket a környezetükben élő, a betegség által leginkább érintett célcsoportra, a 45-65 év közötti nőkre. A legfontosabb információk rendszeres időközönként, több üzeneten keresztül jutnak el a munkatársakhoz, az információkat Egészség-kvíz egészíti ki, nyereményekkel. Az idén az Összefogás nem kisebb célt tűzött maga elé, mint hogy száz vállalkozás félmillió munkavállalóját vonják be a programba. A Partnerlánchoz csatlakozó vállalkozások regisztrációs díj ellenében a teljes anyagot, az évek alatt felgyűlt know-how-t átvehetik. A kiszélésedő program a vállalatok dolgozóin kívül vélhetően a média figyelmét is felkelti, s ezzel tovább nőhet a program iránti érdeklődés - s elmozdulhatunk arról a szintről, hogy az aktív szűrésre járók aránya továbbra is rendkívül alacsony.