BUX
38553

Ázsiában és Dél-Amerikában terjeszkedik a Graphisoft

Az ázsiai és dél-amerikai piacokra összpontosítva terjeszkedik tovább az épületinformációs modellező (BIM) ágazatban Európában és Japánban piacvezető Graphisoft - tájékoztatta az MTI-t a vállalat vezérigazgatója Várkonyi Viktor.

MTI, 2014. június 7. szombat, 15:03

Az idén fennállásának 30. évfordulóját ünneplő világhírű ArchiCAD tervezőszoftver kifejlesztője, a magyar alapítású, budapesti központú szoftverfejlesztő cégcsoport, a Graphisoft legfontosabb ügyfeleinek kétévente rendezett meghívásos konferenciáján mutatta be legújabb épületinformációs modellező alkalmazását.

Várkonyi Viktor vezérigazgató a konferencián az MTI-nek elmondta, hogy az "egészséges, bőven dupla számjegyű" növekedésben lévő vállalat üzletfejlesztési beruházásait elsősorban Ázsiára és Dél-Amerikára koncentrálja.

"Európa a Graphisoft alappiaca, ahol nagyon erős pozícióink vannak, a cég itt is nagyon egészségesen növekszik, de az igazi növekedési potenciál Ázsiában és Dél-Amerikában van, úgyhogy oda nagyon sokat invesztálunk" - fogalmazott a vezérigazgató. "A befektetések már nagyon erősen beértek Japánban, ahol mondhatnám, piacvezetővé vált a Graphisoft az elmúlt pár évben" - tette hozzá.

A Graphisoft ügyfelei közé tartozik Japánban egyebek között a világ negyedik legnagyobb építész irodája a Nikken Sekkei, valamint a Kajima Corp., amelyik egyike a világ tíz legnagyobb vállalatának. A Graphisoft ügyfele az Obayashi Corp. is, amelyik a budapesti négyes metrónak fúrta az alagutat.

Nagyon innovatív vállalatokról van szó - hangsúlyozta Várkonyi Viktor. Hozzátette, Japánban nem igazán befolyásolja a döntéseket egy vállalat világpiaci súlya. Megnézik melyik megoldás a legelőnyösebb a számukra és a tudás alapján döntenek - fogalmazott.

A terjeszkedési stratégiája keretében a Graphisoft leányvállalatot hozott létre Mexikóvárosban a dél-amerikai piac támogatására, ahol kiterjedt partnerhálózattal rendelkezik.

Európában a Graphisoft a piacvezető. "A német piacon az elmúlt évben húsz százalékkal növekedtünk, míg a konkurensek 5-8 százalékkal" - mondta Várkonyi Viktor. Közölte: "úgy néz ki, hogy a válság Európában eltűnőfélben van, a piac éledezik, és nagyon örülök, hogy Magyarországon is."

Az elmúlt évek állami beruházásai megmozgatták a piacot. Az elmúlt két évben még főként a nagy volumenű beruházások voltak jellemzőek, de a Graphisoft az elmúlt egy évben már kezdi érezni, hogy a kis- és privátbefektetések, építészirodák is egyre inkább munkához jutnak - mutatott rá.

"Általában mi érezzük meg leghamarabb a válságot, 2008-ban az eladásaink a nyáron estek vissza, a válság pedig úgy igazából 2008 végén ütött be. Az építőipar a legelső, amelyik megérzi a válság szelét és mi vagyunk az elsők is, akik kezdenek kilábalni" - mondta Várkonyi Viktor.

A termékeivel és szolgáltatásaival a világ több mint 80 országában jelen lévő Graphisoft forgalmának 99 százalékát magyar szellemi termékek exportjával állítja elő. A vállalat 2013-ban globális versenytársait meghaladó mértékben, 12 százalékkal növelte értékesítési árbevételét. A legnagyobb növekedést az észak-amerikai és ázsiai piacon érte el, a magyar piacon pedig kiemelkedő mértékűt, 30 százalékost. A Graphisoft budapesti központjában 250 szakembert foglalkoztat. Tavaly alkalmazottai számát világszerte 10 százalékkal növelte a vállalat.