Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

A projekt miniszteri biztosa szerint lezárult a lovarda közbeszerzési eljárása, így májusban kezdődhet az építkezés. Megtörtént a Csikós-udvar régészeti feltárása és geodéziai felmérése, a Főőrségi épület és a Stöckl-lépcső engedélyezési tervei is elkészültek, így rövidesen indulhatnak ezek a közbeszerzési eljárások is. A Nemzeti Hauszmann Terv honlapján és kiadványain keresztül pedig a nyilvánosság is nyomon követheti majd az egész projektet.

A projekt eddigi elemeit márciusban új kormányhatározat egészítette ki, ami 1 milliárd forintot rendel a lovardát kiszolgáló istállóépületre, valamint 800 milliót a Karakas pasa tornyának rekonstrukciójára. A Palota út-Csikós-udvar-Hunyadi-udvar közötti akadálymentes közlekedési tengely létesítésére, illetve a két udvar közötti támpilléres várfal újjáépítésére 1,5-1,5 milliárd forintot biztosít a kormány - közölte az államtitkár.

A Csikós-udvar alatt épített, új mélygarázst várhatóan nyárra birtokba is vehetik az autósok, miközben már a beruházás következő ütemén dolgoznak. A most elkészült rész szolgálja majd ki a turistákat, a bővítést pedig a Miniszterelnökség használhatja majd, így az oda érkezők közül csak a protokollvendégek és a miniszterek hajthatnak autóval a várba.

A 2017-es költségvetés keretében forrást szeretnének többek között az E és az F épület közötti nyaktag, azaz a déli összekötő rekonstrukciójára, az itteni közlekedési útvonal kialakítására, a Budapesti Történeti Múzeum gépészetének felújítására és áthelyezésére, az F épület homlokzati rekonstrukciójára, nyílászáróinak cseréjére és tetőrekonstrukciójára, valamint a déli kert, a gyilokjáró és a Buzogány-torony felújítására és látogathatóvá tételére is.