Úgy tűnik, a  készülő új közbeszerzési törvényben csak az építési beruházásokra és a tervpályázatokra vonatkozó külön részletszabályozás szerepel, pedig a másik négy beszerzési tárgyra (árubeszerzés, szolgáltatás, építési koncesszió, szolgáltatási koncesszió) is indokolt lenne a külön részletszabályozás, csökkentve a jelenlegi törvénytervezet terjedelmét - hívja fel a figyelmet a Építési Vállalkozók Országos Szakszövetsége (ÉVOSZ) a szövegtervezethez fűzött észrevételeiben.

A szakszövetség rámutat, szükséges lenne, hogy a törvény tegye lehetővé, iletve engedje meg az ágazat-specifikus előírásokat, ám a szövegtervezetből nehéz ezeket a lehetőségeket kiolvasni. Pedig igen fontos lenne kinyilvánítani, hogy az építési célú közbeszerzéseknél nem szabad, hogy a legalacsonyabb ár legyen a döntő,  mert  összességében a legelőnyösebb ajánlat lehet a releváns értékelési szempont.

A készülő törvénynek ki kellene mondani, hogy a közbeszerzőnek kötelessége költségkalkulációt készíttetnie a beszerzés tárgyát jelentö építési beruházásról (mérnök ár),  s megadott (példáuI 20 százalékos) eltérés esetén az érintett ajánlatokat nem szabad figyelembe venni az értékelés során. Ehhez hasonló szabályozás a mai törvényben szerepel, ám az új tervezet mellőzi ezt.

Az ÉVOSZ kiemelten fontosnak tartja a pozití v diszkriminációt, azaz a tisztességesen adózó, foglalkoztató cégek kapjanak prémium pontokat ezért a magatartásukért. Hangsúlyozzák a  szigorúbb törvényi szabályozás fontosságát a közbeszerzési eljárásokban résztvevők intézményi és személyi felelősségének meghatározására, a mulasztások, jogsértések szankcionálására.

Leszögezik, hogy ugyancsak a visszaéléseket akadályozná meg a feltétel nélküli bankgarancia intézményének megtiltása. A szakszövetség szerint ezeknek a fontos elveknek az érvényesítésére  (egy kormányrendelet formájában ) lehetőséget kell teremtenie az új törvénynek.