Ez fogja gyökeresen átalakítani a plázákat, irodaházakat

A társadalom elöregedése miatt átalakulnak a bevásárlóközpontok, az online vásárlások a raktárállomány növekedését okozzák - olvasható az OTP Ingatlan Befektetési Alapkezelő Zrt. és a JLL ingatlan-tanácsadó közös piaci prognózisában.
Napi.hu, 2014. május 7. szerda, 19:46

Mind a raktár-, mind a kiskereskedelmi ingatlanok piacát alapvetően átalakíthatja a következő hat évben a folyamatosan növekvő online kereskedelem - hívja fel a figyelmet az elemzés. A 2020-ra vonatkozó előrejelzés szerint az irodaházaknál főként a környezetvédelmi előírásoknak való megfelelés, illetve a rugalmasabbá váló munkavégzés idézhet elő változásokat.

Hiába féltik egyesek a rohamosan fejlődő mobiltechnológiától az irodaházakat - mondván, minél többen dolgoznak otthon, annál kevésbé van szükség az irodahelyiségekre -, valójában ezek szerepe nem igen fog változni a jövőben, sőt egyre inkább presztízskérdéssé válik a bérlő cég arculatának megfelelő iroda kiválasztása - mondja Tóth Balázs, az OTP Ingatlan Befektetési Alapkezelő Zrt. vezérigazgatója. Hozzáteszi: hasonló feltételezések keringenek az internetes kereskedelemről is, miközben az online jelenlét, illetve a webáruházak óriási lehetőséget jelentenek a kiskereskedőknek, a raktárpiac pedig jelentősen profitálhat az internetes vásárlások térnyeréséből.

Az irodapiac leglátványosabb változása lesz, hogy - Európai Uniós egyik direktíva szerint - 2020-ig az összes új irodaháznak rendelkeznie kell egy tanúsítvánnyal arról, hogy az épület éves energiafelhasználása megegyezik a saját maga által előállított megújuló energia mennyiségével - mutat rá Tuza Rita, a JLL vezető elemzője.

A prognózis szerint a következő években még fontosabbá válik - a jó lokáció mellett - a különböző szolgáltatások elérhetősége is, amelyek javítanak az alkalmazattok közérzetén. A raktárpiacot az internetes kereskedelem térnyerése alakítja át, az e-kereskedelemmel foglalkozó cégek ugyanis jelentős raktárigénnyel léphetnek fel. A kiskereskedelmi ingatlanok piacán szintén az online vásárlásnak lesz nagy szerepe. A következő évek kulcsszava a többcsatornás értékesítés lesz, ami azt jelenti, hogy a kiskereskedők erősíteni fogják az online jelenlétüket, hogy minél több helyről vonzzák be a vásárlókat az üzletbe, akár úgy is, hogy biztosítják az interneten megvásárolt termék átvételi lehetőségét.

A bevásárlóközpontok elsősorban egy demográfiai folyamat, a fizetőképes kereslet elöregedése nyomán alakulnak át. Felértékelődnek a kényelmi szempontok a plázákban, ami nagy kapacitású, könnyen elérhető parkolókban, egyszerűbb alaprajzokban ölthet testet. A legoptimistább szcenárió szerint hat éven belül akár három bevásárlóközpontot is átadhatnak a fővárosban - az Etele térnél, az Aquincumnál és a Bosnyák téren.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

jobbajobb, 2014.05.08 08:43

@Abbe: ...A magyar kiskereskedelemnek sajnálatosan kevésnek bizonyult az eltelt 25 év ahhoz, hogy nívós áruházláncokat hozzon létre.


..mert voltak jó hitelek -piacuk a magyaroknak ?
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Abbe, 2014.05.07 22:39

@jobbajobb: "..na ezt nem szabad hagyni .."

Ezt nem te döntöd el. Ha az emberek plázákban akarnak vásárolni akkor annyi ilyen üzlet lesz amennyi szükséges.
A Metro Goldwin Mayer tulajdonosa mondta egykor: ha az emberek nem akarnak hozzád menni, abban nem akadályozhatod meg őket...A magyar kiskereskedelemnek sajnálatosan kevésnek bizonyult az eltelt 25 év ahhoz, hogy nívós áruházláncokat hozzon létre. Hát megcsinálja más.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

jobbajobb, 2014.05.07 21:05

akár három bevásárlóközpontot is átadhatnak a fővárosban - az Etele térnél, az Aquincumnál és a Bosnyák téren...


..na ezt nem szabad hagyni ...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html