EUR
314.27
USD
296.13
BUX
30629.48 1.58%
OTP
8160 1.43%

Ez vár Budapestre - nyilatkozott az új főépítész

A készülő hosszú távú városfejlesztési koncepció már rövid távon is a tágabb értelemben vett infrastruktúra fejlesztésre és az ebből adódó városfejlesztési potenciál kibontására fókuszál, több projekt előkészítésén dolgozunk a BKK-val szoros együttműködésben - mondta lapunknak Finta Sándor, Budapest új főépítésze.
NAPI, 2012. május 25. péntek, 06:35

Mint kifejtette, rövidesen pályázati szakaszba juthat a Széll Kálmán tér rendezése, mint a budai fonódó villamos projekt része, valamint a 4-es metró elindulásának egyik feltételeként az őrmezői P+R parkoló és buszpályaudvar megvalósítása.

További négy nagyobb, a közösségi közlekedési hálózatot érintő projekt előkészítése zajlik. A több kerületet érintő programok a városfejlesztési koncepció középtávú projektjeinek gerincét adhatják. Megvalósításukhoz komplex városfejlesztési hatástanulmányt kell kidolgozni, hogy a 2014-2020 közötti uniós forrásokra sikerrel pályázhasson a főváros.

Ebben a sorban található a Millenniumi Földalatti meghosszabbítása, a villamos és trolihálózat rendszerszemléletű fejlesztése, egyes vonalak esetleges meghosszabbításával, az északi és a déli elővárosi vasút összekötése a déli vonal fejlesztésével, valamint a 2-es metró és a gödöllői hév összekapcsolása.

Az Inforádiónak adott interjúban a magasházak építési korlátozásáról Finta Sándor elmondta, a főváros sziluettje érték, s ez a kérdés a közeljövőben már csak gazdasági szempontok miatt sem fog előkerülni. Kiemelte, a nagyméretű üres telkek jövőjét a gazdasági realitás fogja meghatározni. Budapesten nem szűrték le a nemzetközi tapasztalatokat akkor, amikor plázák építésébe kezdtek, így történhetett meg az, hogy a belváros kis üzletei kiürültek.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

coni, 2012.05.27 15:10

Félő, hogyha megérkezik az Európai Csalás Ellenes Hivatal jelentése az uniós forrásokkal való visszaélésekről (Keszthely, Debrecen..)elzárják a pénzcsapokat.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: http://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

GregoriusMagnus, 2012.05.25 09:51

Szívesen segítek a koncepció megalkotásában.

Például lehetne konzisztensen büntetni a tilosban parkolást. Nem megvárni, még mindenki bevesz egy gyakorlatot, és aztán évente egyszer büntetni érte.
Dugódíj helyett sokkal ésszerűbb megoldásnak tartanám, ha mindenkire értelmi szintjének megfelelően lenne bízva, hogy elfér-e az autójával egy adott környezetben.
Meg lehetne szüntetni például az olyan építési engedélyek kiadását is, ahol egy kertvárosi területen egy lebontott ház helyére 8 lakásos társasház épül. Nyilvánvaló, hogy ezzel éppen nyolcszorosára fog nőni a környék gépjármű-telítettsége.

Van még egynéhány hasonló, beruházást sem nagyon igénylő lépés, amivel élhetőbbé lehetne tenni a várost. Persze belátom, hogy így nehezebben szedheti meg magát egy-egy politikus 4 év alatt.

Soha nem értettem, hogy Budapesten miért van érvényben egy különleges KRESZ, ami nem található meg a tankönyvekben.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: http://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
www.Napi.hu Online Kft. Napi.hu - Független üzleti és pénzügyi portál, benne magyar és nemzetközi hírek, elemzések, tőzsdei információk. Helye: Flórián tér 1. 2. emelet, Budapest, Budapest. 1033 Telefon: +36-1-506-0930. Telefax: +36-1-506-0931. .