Mint kifejtette, rövidesen pályázati szakaszba juthat a Széll Kálmán tér rendezése, mint a budai fonódó villamos projekt része, valamint a 4-es metró elindulásának egyik feltételeként az őrmezői P+R parkoló és buszpályaudvar megvalósítása.

További négy nagyobb, a közösségi közlekedési hálózatot érintő projekt előkészítése zajlik. A több kerületet érintő programok a városfejlesztési koncepció középtávú projektjeinek gerincét adhatják. Megvalósításukhoz komplex városfejlesztési hatástanulmányt kell kidolgozni, hogy a 2014-2020 közötti uniós forrásokra sikerrel pályázhasson a főváros.

Ebben a sorban található a Millenniumi Földalatti meghosszabbítása, a villamos és trolihálózat rendszerszemléletű fejlesztése, egyes vonalak esetleges meghosszabbításával, az északi és a déli elővárosi vasút összekötése a déli vonal fejlesztésével, valamint a 2-es metró és a gödöllői hév összekapcsolása.

Az Inforádiónak adott interjúban a magasházak építési korlátozásáról Finta Sándor elmondta, a főváros sziluettje érték, s ez a kérdés a közeljövőben már csak gazdasági szempontok miatt sem fog előkerülni. Kiemelte, a nagyméretű üres telkek jövőjét a gazdasági realitás fogja meghatározni. Budapesten nem szűrték le a nemzetközi tapasztalatokat akkor, amikor plázák építésébe kezdtek, így történhetett meg az, hogy a belváros kis üzletei kiürültek.