Itt épülnek új kerékpárutak Magyarországon

A kormány két határozatban rögzítette az uniós forrásból megvalósuló kerékpárút-fejlesztéseket. Előnyt élvez Észak-Kelet Magyarország, Dél-Dunántúl és az Európai Kerékpárút Hálózat (EuroVelo) 6. számú nemzetközi kerékpáros útvonal Dömös és Szentendre közötti szakasza.
Németh Géza, 2017. január 11. szerda, 18:38

A Magyar Közlönyben megjelent első határozat kitér arra is, hogy a kijelölt projekteket a közigazgatási hatósági ügyek szempontjából nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségűvé kell nyilvánítani. A táblázatba foglalt fejlesztések előtt külön kiemeli a szöveg a Tokaj és Nyíregyháza (Erzsébet királyné Tisza-híd nélkül) közötti kerékpárút megvalósítását, ezért június 30-i határidővel a nemzeti fejlesztési miniszter a felelős.

A részletek szerint 300 millió forintból meg kell terveztetni a következő települések közötti kerékpárutakat (zárójelben a hosszúság, kilométerben): Siófok-Pécs (136), Siklós-Pécs (55), Tokaj-Mád-Sárospatak (hiányzó szakaszok), Szigetvár-Kaposvár (40), Tiszafüred-Hortobágy-Debrecen (84).

A megépítendő szakaszokat két táblázat tartalmazza. Az elsőből - amely 2,6 milliárd forintba kerül - a leghosszabb az 53 kilométeres Hortobágy-Debrecen közötti út. A második, 6,9 milliárdos táblázatba tartozik a Tiszafüred-Hortobágy, a Siófok-Dombóvár, a Pécs-Siklós, a Dombóvár-Pécs és a Szigetvár-Kaposvár szakasz is.

Kiemeltté tette a kormány a 12 kilométeres Tokaj-Mád-Sárospatak szakaszt 840 millió, a 10 kilométeres Vámosszabadi-Győr szakaszt 500 millió, valamint az 55 kilométeres Tiszafüred-Hortobágy szakaszt 1,5 milliárd forintos költséggel.

A második határozatában a kormány egyetértett azzal, hogy az  Európai Kerékpárút Hálózat (EuroVelo) 6. számú nemzetközi kerékpáros útvonal Dömös és Szentendre közötti szakasza a  Szentendrei-szigeten, a  Dömös-Visegrád-Kisoroszi-Tahitótfalu-Pócsmegyer-Szigetmonostor-Szentendre nyomvonalon valósuljon meg. Ennek a költsége 3 milliárd 420 millió forint.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

ablakzsiraf, 2017.01.12 11:50

"A második határozatában a kormány egyetértett azzal, hogy az Európai Kerékpárút Hálózat (EuroVelo) 6. számú nemzetközi kerékpáros útvonal Dömös és Szentendre közötti szakasza a Szentendrei-szigeten, a Dömös-Visegrád-Kisoroszi-Tahitótfalu-Pócsmegyer-Szigetmonostor-Szentendre nyomvonalon valósuljon meg."

Mondjuk tényleg nem túl jó ezen az oldalon tekerni a forgalom miatt, de a Duna túloldalán van egy kerékpárút egészen Szobig és az is az EuroVelo 6 része. Ott pedig át lehet jönni komppal (ahogy teszik is) Pilismarótra és lehet tovább menni Esztergom fele.
Inkább jobb lenne megcsinálni a Szentendréig tartó mindkét szakaszt mert az katasztrófa, az egyiket szétszedték a gyökerek, a szentendrei bringaútig előtti szakasz is egyszerűen járhatatlan a széttöredezett út miatt.
A pesti oldalon is Káposztásmegyeren egyszer csak elfogy az út és lehet menni a 2-esen szabálytalanul Dunakesziig, ahol a bringaút újra a semmiből kezdődik, de onnan legalább relatíve egész jó Szobig.

Ezek szvsz fontosabbak lennének.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html