Jönnek az exkluzív élelmiszerüzletek - irodából nagyobb és szebb kell

Ahogyan a lakáspiacon, úgy az iroda- illetve a logisztikai és kereskedelmi ingatlanok terén is egyre meghatározóbbá váltak a minőségi szempontok - ezzel magyarázható, hogy már szinte kizárólag A kategóriás irodaházak épülnek a fővárosban.
NAPI Online, 2007. szeptember 14. péntek, 11:55

A lakáspiaci elemzések szerint leáldozóban vannak a minilakások, nő a lakóterület-igény, de a lakások színvonala is. A Colliers Magyarország piacelemzése hasonló irányú fejlődésre mutat rá az iroda-, kereskedelmi és ipariingatlan-piacokat érintően. Míg pár évvel ezelőtt a gazdaságilag sikeres cégek a lakásbérleményből B kategóriás irodaházba költöztek, ma már az A kategóriás irodaházak jelentik a célt. Ehhez igazodnak az irodapiaci beruházások, hiszen már szinte kizárólag A kategóriás irodakomplexum épül a fővárosban - véli Saly Miklós, a nemzetközi ingatlanügynökség irodadivíziójának társigazgatója.

Az igények növekedése nyomon követhető a kereskedelmi ingatlanok terén is, bár a trend itt kétféle módon jelenik meg: a ruházati, kényelmi cikkek üzleteinél a reprezentatív, nagy területigényű, exkluzív üzletek terjedése figyelhető meg, addig az élelmiszerüzleteknél a kisebb területű, de vevőorientáltabb, magasabb szolgáltatást nyújtó üzletek terjednek, megcélozva a belvárosok visszahódítását. Koroknai Szabolcs kereskedelmi ingatlanszakértő szerint néhány éven belül fokozottan érezhetőbb lesz a kis, exkluzív élelmiszerüzletek, prémium termékeket vagy magas minőségű termékeket nyújtó üzletek terjedése, és az ezek iránti igény.

A kereskedelmi trendek a logisztikára is hatást gyakorolnak, hiszen a növekvő üzletméret vagy az igényesebb termékkínálat a raktárpiacon is változó igényeket produkál. A Colliers ipari ingatlan divíziójának vezetője, Beck Tamás arra hívta fel a figyelmet, hogy egyre gyakoribb az átlagostól nagyobb, akár 10 000 négyzetméteres igény az ipari parkokban, amely néhány éve még ugyancsak kirívónak számított.

HOZZÁSZÓLÁSOK