BUX
37974

Ki nem találná, hol terjeszkednek a kiskereskedők

A gazdasági bizonytalanság és a költségek növekedése ellenére a nemzetközi piacon terjeszkednek a kiskereskedők, kedvelt célpiacuk az idén is Németország - derül ki a CBRE globális-ingatlantanácsadó legfrissebb felméréséből.

Napi.hu, 2015. március 24. kedd, 15:06

A kiskereskedők globális aktivitásáról szóló kutatásban a megkérdezettek közel fele (47 százaléka) leginkább a bizonytalan gazdasági kilátások és a költségek emelkedések miatt aggódik - ez utóbbit az üzlethelyiségek bérleti költségei és a minőségi ingatlanok hiánya okozza. A kihívások ellenére a kiskereskedők nemzetközi terjeszkedési kedve töretlen, és továbbra is befektetnek saját bolthálózatukba az idén.

Németország immár második éve őrzi első helyét, mint a kiskereskedők a legkedveltebb célpiaca, ahol a láncok 40 százaléka tervez új üzlethelyiséget nyitni 2015-ben. Németországot szorosan követi az Egyesült Királyság (33 százalék) és Franciaország (31 százalék).

A globális hálózattal rendelkező kiskereskedőket Németország többek közt a kiemelkedő vásárlóerejű, több mint harminc nagyvárosa miatt vonzza. A nagy érdeklődés ellenére a bérleti díjak stabilak, vagy csak enyhén növekedtek. Az Egyesült Királyság szintén kedvelt célpont a tengeren túlról érkező kiskereskedők számára, ezért erős az üzlethelyiségek iránti kereslet, különösen Londonban, ami a bérleti díjak jelentős növekedésében és a magas prémiumokban is tetten érhető.

Franciaországban a kiskereskedőket korábban a jelentős tömeg gyors elérésének lehetősége vonzotta, ezért először Párizsra és a párizsi régióra összpontosítottak, mielőtt a vidéki városokban terjeszkedtek. Az olyan friss változások, mint egyes területeken az üzletek vasárnapi nyitva tartásának évi 5 napról 12-re emelése, valamint "nemzetközi turisztikai zónák" létrehozása, melyek területén egész évben megengedett a vasárnapi nyitva tartás, tovább növelik Franciaország pozitív megítélését a kiskereskedők szemében.

Még mindig fontos az üzlethálózat

A kiskereskedők ma a költségek növekedésével, a többcsatornás értékesítéssel és a vásárlói szokások változásával szembesülnek, így egyre fontosabb számukra az erős üzlethálózat, ahol hatékonyan reprezentálhatják márkájukat. Egy új üzlet nyitásának költsége továbbra is korlátozó tényező, így a kiskereskedőknek az eddig megszokott területeken túllépve a hagyományosan kevésbé prémium területekre kell tekinteniük - vélik a CBRE szakértői.

A kiskereskedők 21 százaléka tervezi 1-5 üzlet nyitását az EMEA-régióban (Európa, Közel-Kelet, és Afrika) az év végéig. A nagyszabású terjeszkedést tervező kereskedők aránya -akik több mint 40 üzletet nyitnának 2015-ben- 9 százalékra esett vissza a CBRE felmérése szerint. A terjeszkedési trendet Magyarországon is érezni lehet, a kiskereskedők itt is keresik az új üzletek nyitásának lehetőségét - kommentálta a globális elemzést Kákosy Zsolt, a CBRE magyarországi ingatlanvagyon-kezelési vezetője.