Ma már az ingatlanukat eladni, kiadni vágyók több mint háromnegyede elsősorban az interneten keresztül hirdet.

Ennek egyik legfontosabb oka, hogy ezek a felületek nagyon gyorsan nagyon nagy elérést tudnak biztosítani. Ráadásul egyes oldalak ingyenesek annak ellenére, hogy egyéb, nem interneten lévő hirdetési felületek még pénzbe kerülnek - mondta az Otthontérkép vezető elemzője. Nyugodt szívvel lehet mondani, hogy a lehető legnépszerűbb hirdetési felület ma az internet a hazai lakáspiacon - emelte ki Ditróy Gergely.

Az interneten alapvetően még mindig a kimondottan erre specializálódott nagyobb keresőoldalak a legnépszerűbbek. Ám a fiatalabbak körében - akik maguk is használják a web2-es közösségi médiaoldalakat - párhuzamosan, illetve egyeseknél már kizárólagosan is ezeken a felületeken létrehozott csoportokban terjednek az információk. Így próbálnak meg akár keresni, akár kínálni nem csak ingatlant, hanem egyéb más használt terméket is - közölte az Otthontérkép vezető elemzője.

Nyugodtan lehet azt állítani, hogy a hagyományos social media oldalak, közösségi terek versenyeznek egymással, de egyúttal ki is egészítik egymást, hiszen teljesen más közönség, aki a közösségi médián keresztül tud találkozni a hirdetésünkkel, mint aki egy nagy keresőoldalon keresztül keres - jelentette ki Ditróy.

A legjobb az, ha valaki a kettőt párhuzamosan, egymást kiegészítve használja - akár értékesítésről, akár kiadásról legyen szó. A három legfontosabb szempont - amit sajnos még sokszor ma sem tartanak kellően fontosnak - a lakás vagy ház alaprajza, a minél jobb minőségű fotók és az ingatlan állapotának, a környezetnek lényegre törő leírása. Ez a három szempont az, amelyet elsősorban fontosnak tartanak, akik ingatlant akarnak vásárolni vagy bérelni - figyelmeztetett a vezető elemző.