A garázshelyek jóval olcsóbbak a lakóingatlanoknál, az árukhoz viszonyítva azonban arányaiban magasabb összegért lehet kiadni őket. Emellett számos tényező a garázshelyek árának, illetve bérleti díjának további emelkedését valószínűsíti - magyarázza Valkó Dávid, az OTP Jelzálogbank ingatlanpiaci vezető elemzője.

Az egyik a fizetős parkolási zónák terjeszkedése. A folyamatot az M4-es metró átadása is felgyorsította: a napokban döntött úgy a XI. kerületi önkormányzat, hogy Őrmezőn, a 4-es metró dél-budai végállomásának környékén parkolási díjat szed. A metró vonalán, főleg a dél-budai megállók környékén jelentősen megnőhet a kereslet a garázshelyek iránt, hiszen sok ingázónak érheti meg inkább bérelni vagy vásárolni fedett, őrzött parkolóhelyet, mint fizetni az utcán parkolásért, vagy sokkal több pénzért a belvárosban biztosítani helyet a gépjárműnek - mondja Valkó Dávid. A többi metró végállomásainál is a garázsok, parkolóhelyek felértékelődésére lehet számítani, hasonló okokból: néhány hete a 2-es metró Örs vezér téri végállomásánál terjesztette ki a fizetős zónát a X., majd a XIV. kerület önkormányzata.

A garázsok befektetési célú vásárlása azért is kedvező, mert általában hosszabban ("nyári szünet" nélkül) ki lehet őket adni, mint a lakásokat, illetve nincsen velük különösebb tennivaló, és szinte egyáltalán nem amortizálódnak - teszi hozzá Valkó Dávid. Elmondása szerint főként azokat a garázsokat könnyű kiadni, amelyek közel vannak a belvároshoz, vagy a metró megállókhoz, amelyek környékén fizetős a parkolás és nehéz parkolóhelyet találni, illetve fedett, fűthető teremgarázsban vannak, lehetőleg új/újszerű társasházban.