BUX
38616

Pályázatra várnak a felújítók

Ritkábban, de nagyjából ugyanakkora értékben vásárolt tavaly a Masterplast Kft. 20 legnagyobb hazai partnere, mint 2009-ben. Bár a minőségi szigetelőanyag a válságban is kelendő, a tapasztalatok szerint sokan kivárnak az energetikai beruházásokkal, a pályázati forrásokra számítva.

NAPI, 2011. január 20. csütörtök, 10:50

Alig változtak az elmúlt két évben az egyik legnagyobb hazai szigetelőanyag gyártó és forgalmazó, a Masterplast Kft. 20 legnagyobb partnerének vásárlási szokásai. Míg 2009-ben átlagosan 287,9 ezer forintért vásároltak egy alkalommal, addig tavaly közel 280 ezer forintért igaz, a vásárlások száma kis mértékben, 4 százalékkal csökkent.Az adatok szerint a válság alatt is keresettek a minőségi szigetelőanyagok. Azok közül, akik korábban újlakás-vásárlásban gondolkodtak egyre többen inkább egy mindenre kiterjedő felújításba fektetik megspórolt pénzüket, vagyis a festés mellett olyan beruházások elvégzésére törekednek, amellyel energiát takaríthatnak meg.A tendencia folytatódásához, és ahhoz, hogy ez az építő-, illetve építőanyagiparra kedvező hatással legyen fontos, hogy mielőbb megjelenjenek azok a pályázatok, amelyek támogatják az ilyen célú beruházásokat - mutatott rá Pécsi László a csoport értékesítési és marketing igazgató. Tapasztalatai szerint komoly érdeklődés van a piacon az energetikai hatékonyságnövelő beruházásokra, azonban sokan kivárnak, a pályázati forrásokra számítva. Ha nem jelennek meg időben a kiírások, akkor az amúgy is nehéz helyzetben lévő építőipar tovább gyengül, és visszaeshet az építő- és szigetelőanyagok forgalma is - tette hozzá Pécsi.