Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

A változtatási tilalom elrendeléséről egyhangúlag döntött a testület. Tarlós István október 14-i sajtótájékoztatóján arról, hogy a római-parti mobilgát kapcsán egyesek "ingatlanpanamát" emlegetnek, azt közölte: a III. kerületnek is el kell rendelnie a változtatási tilalmat és a fővárosnak is a parti sávra.

"Ha ez létrejön, akkor nyugodtan elfelejtheti mindenki ezt a nagyon ügyesnek látszó, de elég rosszindulatú támadást" - fogalmazott akkor a főpolgármester, rámutatva arra, hogy a tilalom után az érintett területen új építmény nem helyezhető el. Az óbudai képviselő-testület október 15-én döntött - szintén Tarlós István kezdeményezésére - a változtatási tilalom elrendeléséről.

A Fővárosi Közgyűlés a fővárosi önkormányzat jóváhagyási körébe tartozó területre rendelte el a változtatási tilalmat a Duna-parti építési szabályzat V. üteme készítésének időszakára, annak hatálybalépésig.

A javaslat elfogadása előtti vitában Tokody Marcell, a Jobbik képviselője azt kérdezte, hogy a moratórium előtt kiadott engedélyek alapján milyen építkezések várhatók a területen. Bús Balázs (Fidesz-KDNP), a III. kerület polgármestere válaszában azt mondta, az önkormányzat öt érvényes építési kérelmet fogadott be.

Gy. Németh Erzsébet, a Demokratikus Koalíció (DK) képviselője ezután arra kérte a főpolgármestert, hogy vizsgálja felül ezt az említett öt engedélyt, amivel lemoshatja magáról az ingatlanspekuláció gyanúját.

Tarlós István válaszában azt mondta, az építési engedélyeket nem a főváros adja ki, így semmilyen gyanút nem kell lemosnia magáról. Megjegyezte, a korábbi városvezetés hagyott kiskapukat a Római-part beépítésére, amire kerületi polgármesterként többször is felhívta a figyelmet.

A főpolgármester kiemelte továbbá, a római-parti védmű ügyéből - a 3-as metró felújításához hasonlóan - lelkiismeretlenség aktuálpolitikai cirkuszt csapni. Közölte, a parti védmű terve januárra készül el, ezzel párhuzamosan pedig egy tanulmány is készül arról, hogyan nézne ki a Nánási út, ha ott építenék fel a gátat.

Tarlós István kitért továbbá arra is, hogy a fővárosnak legalább 50 milliárd forintra lenne szükség ahhoz, hogy Budapest mind a 68 árvízvédelmi vonalát az új szabályoknak megfelelő állapotba hozzák. Ezek közül a legveszélyesebb a Margitsziget, amit a sorban a Római-part, Angyalföld északi szakasza, a Víziváros és Újpest-Káposztásmegyer követ.
Horváth Csaba, az MSZP képviselője azt mondta, jobb később, mint soha, ezért támogatják az építési moratórium elrendelését.