A szokatlanul télies időjárás miatt elmaradt a tavaszi vásárlások első hulláma a Hennes & Mauritz AB-nél, Európa második legnagyobb ruházati kiskereskedőjénél. Az értékesítés négy százalékkal csökkent márciusban 2012 márciusához képest − jelentette be a svéd vállalat. Az SME Direkt, Skandinávia egyik legnagyobb piackutató és tanácsadó cége kétszázalékos lemorzsolódást jósolt. A legalább egy éve nyitva tartó áruházakban 12 százalékkal hanyatlottak az eladások, szemben az elemzők 11,2 százalékos várakozásával. A H&M egyszerre több piacán szembesült azzal, hogy márciusban jéghideg idő és hóviharok tartják távol a vevőket boltjaitól. A szokatlan időjárás még április elején is hátráltatta a céget: a vásárlók elhalasztották a tavaszi ruhák beszerzését, sőt lehet, hogy idén egyből a nyári újdonságokat fogják keresni a téliek után. Nem biztos, hogy az áprilisból hátralévő két hétben, illetve májusban be tudja hozni a cég az évszak elején elmaradt tavaszi vásárlásokat − mondta a Bloombergnek a koppenhágai Sydbank A/S elemzője.