Az árufuvarozói ágazat fejlesztését az úgynevezett Ro-La terminálok kiépítésével tervezi megvalósítani Bukarest. A következő uniós költségvetési időszakban, azaz 2014 és 2020 között elsősorban EU-forrásokra támaszkodva újítanák fel és kötnék hálózatba az országban már meglévő 26 intermodális csomópontot, de ppp konstrukciókban új központokat is építenének − derül ki a közlekedési tárca adataiból.

A környezetvédelmi szempontok mellett Bukarest célja, hogy a fekete-tengeri kikötőket összekösse a nyugat-európai nagy logisztikai központokkal, a jelenlegi infrastruktúra ugyanis képtelen kezelni a tranzitforgalmat. Romániában a 16 ezer kilométer elsőrendű úthálózatból mindössze kilencezer kilométert korszerűsítettek úgy, hogy azon 11,5 tonnánál nehezebb járművek is közlekedhessenek. A fuvarozók érdekképviselete szerint azonban a teherszállítók az állandó korlátozások miatt a valóságban legfeljebb hétezer kilométeren szállíthatnak. Az autópályák, illetve a településeket elkerülő utak hiánya miatt a kamionok 30-40 kilométeres átlagsebességgel haladnak Románia területén, a hosszú menetidő nyomán adott távolságon több pihenőt kell a sofőröknek tartaniuk, mint a régiós országokban.

Piaci szereplők szerint egyre több fuvarozó cég kerüli el az országot: az Ázsiából érkező hajókat a constantai kikötők helyett egyre inkább Horvátországba irányítják, ahonnan egyszerűbb az áru továbbszállítása. További érvágást jelent a helyi fuvarozóknak, hogy az unióban egyre több korlátozást vezetnek be a kelet-európai társaságokkal szemben: Finnországban például egy román kamionvezető hetente legfeljebb három alkalommal lépheti át a határt, a havi fuvarok száma pedig nem haladhatja meg a tízet. A cél, hogy a nyugat-európai szállítók ne kerüljenek hátrányba a balkáni társaságokkal szemben, akik az alacsonyabb fizetések miatt olcsóbban szállítanak.

Félő azonban, hogy a Ro-La terminálok kiépítése sem jelente megoldást, miután a vasúti infrastruktúra rosszabb helyzetben van, mint az úthálózat, a teherszállító vonatok egy óra alatt átlag 21 kilométert tudnak haladni. Hivatalos adatok szerint a 10 ezer kilométeres vasúthálózatból mintegy nyolcezer kilométer sürgős felújításra szorul, ennek költségét 10 milliárd euróra becsülik. A költségvetés viszont idén mindössze 17 millió eurót irányzott elő erre.