Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Növelni tudta részesedését az orosz piacon a dán Carlsberg A/S, a világ negyedik legnagyobb sörgyártója, amely Kelet-Európában kárpótolja magát a nyugat-európai értékesítések gyengélkedéséért − derült ki a Wall Street Journal összefoglalójából. A vállalat nettó nyeresége csaknem harmadával, 2,14 milliárd dán koronára (368,3 millió dollár) csökkent a harmadik negyedévben az egy évvel korábbihoz képest, az üzemi eredmény és az árbevétel azonban nőtt. Európa keleti felén több mint nyolc százalékkal, hatmilliárd korona fölé emelkedett a nettó bevétel, az ázsiai piacon pedig 32 százalékkal, közel 2,4 milliárd koronára bővítette eladásait a cég. Oroszországban egy százalékponttal, 38,9 százalékra növelte piaci részesedését a Carlsberg, amelynek szembe kell néznie a szeszes italok fogyasztására vonatkozó szabályozás szigorításával, köztük a termékcsoportot terhelő adók emelésével és a sör reklámozásának teljes tilalmával. Az árak növekedése miatt stagnál az alkoholfogyasztás a kelet-európai országban, ami brutális versenyre kényszeríti az italgyártókat.

 

Carlsberg-adatok (milliárd dán korona)
2011. III. n.-év2012. III. n.-év
Árbevétel17,4418,81
Üzemi nyereség3,283,60
Adózott nyereség3,012,14
Forrás: Wall Street Journal