Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

A Burger King szövetséget kötött a Cartesian Capital magán-tőketársasággal, illetve törökországi franchise-partnerével, a Kurdoglu család néhány tagjával, hogy öt-hét éven belül ezer új éttermet nyissanak Kínában. A gyorsétteremláncnak van honnan növekednie az ázsiai országban, ahol mindössze 63 egysége van, szemben legnagyobb versenytársai, a McDonald's 1400 és a Yum Brandhez tartozó KFC, Pizza Hut és Taco Bell körülbelül 4000 éttermével. Kínában évi 10-20 százalékkal bővül a gyorsétkeztetési ágazat − a piac értéke 2010-ben 260 milliárd jüan (40,8 milliárd dollár) volt −, miközben ádáz harc dúl a vállalatok között a piaci részesedésért. A Burger Kingnek nem csupán az előbb említett konkurensekkel kell számolnia, hanem számos tőkeerős, gyorsan bővülő ázsiai étteremlánccal is.

A vállalat az elmúlt években vesztésre álló háborút vívott a McDonald'sszal és a sírból feltámadt Wendy'sszel. Utóbbi piaci részesedése alapján az USA-ban leszorította a hamburgerforgalmazók rangsorának második helyéről. Szemben a Yummal, amely üzemi nyereségének zömét Kínában éri el, a Burger King továbbra is erősen kiszolgáltatott hazai piacának, ahol éttermei 60 százaléka van. A cég árbevétele tavaly három százalékkal, 2,3 milliárd dollárra csökkent. Nem meglepő, hogy a mostani bejelentés előtt egy éven belül brazíliai és oroszországi terjeszkedési tervekkel is előállt a vállalat. A Burger King mindkét esetben helyi tőkéstársakkal szövetkezett.