Érdekes feladatot adhat a Kínai Kommunista Párt ideológusainak, hogy megmagyarázzák, hogyan halmozódhattak fel óriási raktárkészletek az országban. A túltermelés a kommunista ideológia szerint a kapitalizmus rákfenéje, ami a szocialista gazdasági berendezkedésben megszűnik. Ehhez képest az acélszerkezetektől a gépalkatrészeken és a ruházati cikkeken át az új autókig minden árucikk készletei az eget ostromolják. A késztermék-tartalékok 2004 áprilisa, az adatgyűjtés kezdete óta egyetlen hónapban sem bővültek olyan gyorsan, mint augusztusban, és a tempó szédítő − derül ki az HSBC/Markit adataiból. Eddig azért nem jutott el a hír a világsajtóhoz, mert a hivatalos statisztika elrejti a készletadatokat − írta a New York Times. Az elmúlt években például olyan sok autógyár épült, hogy a kapacitáskihasználás 65 százalékos, miközben a nyereséges termeléshez 80 százalékra lenne szükség. A kereskedők újautó-készletei a júniust megelőző hat hónapban 900 ezerrel, 2,2 millióra ugrottak, ami az értékesítés stagnálására utal. Ráadásul az következő három évben a teljes japán autóipar kapacitásának megfelelő új autógyártó üzem nyitja meg kapuit Kínában.