A benzinvásárlás dobta meg a kiskert

A kereskedelmi piac növekedését a GDP és a reálkeresetek bővülése segítette, a szeptemberi megugrásban szerepet játszhatott az iskolakezdéssel kapcsolatos nagyobb költekezés is, valamint az alacsony infláció - kommentálta a KSH friss adatait az OKSZ.
Napi.hu, 2014. november 5. szerda, 10:24

2014. szeptemberben 5 százalékkal nőtt az áruházi költekezés volumene (az eladott árumennyiség) az egy évvel korábbihoz képest. Az előző hónapokban kisebb volt a növekedési ütem, szeptemberben viszont az év elejéhez hasonló bővülést mért a KSH - írta közleményében az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ).

A részleteket szemlélve szembetűnő, hogy az élelmiszervásárlások növekedési üteme csak fele a kiskereskedelem egészének. Az iparcikk piac hullámzik, szeptemberben azonban az üzemanyag fogyasztással együtt felfelé húzta a mérleget.

A kereskedelmi piac növekedését a GDP és a reálkeresetek bővülése segítette, a szeptemberi megugrásban szerepet játszhatott az iskolakezdéssel kapcsolatos nagyobb költekezés is, valamint az alacsony infláció.

2014. hátralévő hónapjaiban feltehetően az eddigi irányzatoknak megfelelően - kisebb-nagyobb hullámokban - bővülni fog a fogyasztási cikk piac, éves szinten 3 százalék körüli növekedés várható - írta az OKSZ.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

Abbe, 2014.11.05 12:54

@Warlock: Ne ess át a ló sokadik oldalára...
A nép azért jár leharcolt kocsikkal, mert nem telik jobbra.
Sok olyan autós van aki azért kénytelen autóval ingázni, hogy ne közmunkásként tengesse életét. Bár a fideszes hülyegyerek szerint meg lehet élni 47000 forintból, sokan nem így gondolják. Hát autóznak olyan kocsikkal amivel tudnak. A ladás skodás világnál azért jobbak, mert ezek legalább katalizátorosak.

A WAG konszern vezetése, kvázi ultimátumot adott a fejlesztőknek, mert nincs a széles tömegek által elérhető árú kocsijuk. Ilyenkor mindig a Renault-Dacia viszonnyal példázódnak. Valami igazuk van.

Azon viszont nem kell csodálkozni, hogy többet vesznek, ha valami olcsóbb. Nagyon sok termékkel, szolgáltatással hasonlóképpen lehetne eljárni. Szerinted normális dolog egy személykocsi vizsgáztatásáért 20000 Huf körüli összeget lenyúlni egy gyakorlatilag 20 perces munkáért? Mivel jó magam is részt veszek veterán kocsik felújításában, szoktam nézni az autókereskedők c. műsort. Ed testvér 30 fontot fizetett egy kocsi vizsgáztatásáért, az ottani ár és bérszínvonal mellett....
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Warlock, 2014.11.05 10:30

Tele vannak az utak tizenéves importszarokkal, amik okádják a károsanyagot. Ez a válság utáni új magyar trendi, "svejcifrank" helyett kp-re egy leharcolt szar. Az olcsó üzemanyaggal párosulva remek kombó mondhatom, 70-es évek, csak sokszor annyi járművel. Már lassan egy közepes városban sem lehet levegőt kapni, de a sok ágrólszakadt autózik, dugók mindenütt.

Nem lesz itt környezettudatos közlekedés amíg olcsó a nafta, mese nincs.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html