Mint a testület előtt szereplő javaslatban olvasható, a hatályos törvény szerint a megosztott bevételekből a fővárosi önkormányzat részesedése 51, a kerületeké 49 százalék. A fővárost megillető 51 százalékból 4 százalékpontnak megfelelő összeget - 8,3 milliárd forintot - a helyi közösségi közlekedési feladat ellátásra köteles fordítani.

Az előterjesztésből az is kiderül, hogy 14 kerület maga kívánja a helyi idegenforgalmi adót kivetni. Ezek az önkormányzatok a főváros által beszedett összegből nem részesülnek. A főváros egészére mindössze 7 millió forint idegenforgalmi adót osztanak meg - olvasható.

A Fővárosi Közgyűlés szerdán tárgyalhatja továbbá azt a javaslatot, amely városarculati feladatokat ellátó cég megalapításának elhatározásáról szól. A humán területért felelős főpolgármester-helyettes, Szalay-Bobrovniczky Alexandra által jegyzet előterjesztés szerint a megalapítandó "cég feladatai közé tartozó városmarketing és innováció eszköz lehet Budapest Főváros Önkormányzata kezében, hogy a várost élhetőbbé és szerethetőbbé tegye". Erről bővebben itt olvashat.

A testület tárgyalhatja a jobbikos Tokody Marcell Gergely által jegyzet javaslatokat, amely születési támogatás bevezetésére és a Fővárosi Ifjúsági Önkormányzat létrehozására irányul. Az előbbi szerint 20 ezer forintos születési támogatásban az az újszülött részesülhetne, akinek a részére Start számlát nyitottak, legalább az egyik szülője legalább egy éve budapesti lakcímmel rendelkezik, továbbá akinek az egyik szülője a gyermek születését megelőző egy évben legalább féléves munkaviszonnyal rendelkezett vagy tanulói, illetve hallgatói jogviszonya volt.

A Fővárosi Ifjúsági Önkormányzat létrehozására vonatkozó javaslat szerint az ifjúsági önkormányzat "célja a fiatalok összefogása, érdekeinek képviselete és megjelenítése, bevonása az őket érintő önkormányzati döntésekbe, valamint a jövő tudatos állampolgáraiban a lokálpatriotizmus erősítése és az önkormányzati működés megismertetése".
Az ifjúsági önkormányzat kezdeményezési, véleményezési és tanácskozási jogkörrel rendelkezne a települési és nemzetiségi önkormányzatok minden olyan döntésében, feladatában, amely közvetlenül érinti a települési ifjúság oktatási, nevelési, gyermekvédelmi, sport és kulturális érdekeit.