A buszforgalom elől is lezárták a Batthyány teret

A vízszivárgások és a gyalogosok nagy száma miatt a buszforgalom előtt is le kellett zárni a fővárosi Batthyány teret, ezért több autóbusz módosított útvonalon jár - közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vasárnap délután a Facebook-oldalán.
MTI, 2013. június 9. vasárnap, 17:46

A 86-os autóbuszok Újbuda felé az eredeti útvonalukon közlekednek, míg Óbuda felé végig a Fő utcán haladnak a Bem rakpart helyett, a Clark Ádám tér és a Bem József tér között. A Halász utcai, a Batthyány téri és a Bem József téri megállót a Fő utcába helyezték át, amely kétirányúvá vált.

A 39-es autóbusz rövidebb útvonalon, a Széll Kálmán tér és Goldmark Károly utca között közlekedik, és a Széll Kálmán térről, a 22-es autóbuszok eddigi leszállóhelyéről indul.

Az M2-H5 jelű összevont metró- és HÉV-pótló buszok nem érintik a Batthyány teret egyik irányban sem. A Batthyány tér helyett a Szentlélek tér irányában a Batthyány utca és a Fő utca sarkán, míg a Széll Kálmán tér irányában a Fő utca és a Csalogány utca sarkán állnak meg, ideiglenes megállókban. Az M2-H5 buszok megállnak a Szentlélek tér felé a 39-es buszok Széna téri és Mária téri megállójában, a Széll Kálmán tér felé a 39-es buszok Fazekas utcai és Széna téri megállóiban is.

A BKK tudatta azt is: Tarlós István főpolgármester utasítására vasárnap 16 órától díjmentesen utazhatnak a fővárosi közösségi közlekedési és a BKK által felügyelt agglomerációs járatokon azok, akik a mentési munkálatokban részt vesznek és sárga színű, katasztrófavédelmi karszalaggal rendelkeznek.

A Főpolgármesteri Hivatal közlése szerint Tarlós István vasárnap délután visszavonásig adott utasítást a Fő utca kétirányúsítására.

Az előrejelzések szerint Budapesten június 9-én, az esti órákban 895 cm-es vízállás közelében fog tetőzni. Az árhullám szintje Budapest felett mindenhol meghaladta a valaha mért legmagasabb vízállás értékét és várhatóan Budapest alatt is lesznek majd olyan szakaszok, ahol megdől a valaha mért legmagasabb vízállás - áll az Országos Műszaki Irányító Törzs legfrissebb közleményében.

HOZZÁSZÓLÁSOK