A föld alatt menne a gyorsvasút Ferihegyre - egyszer

Újabb fejezettel bővül a ferihegyi gyorsvasút saga - a történet még a '90-es évek végén kezdődött.
Papp Zsolt, 2017. március 3. péntek, 12:17

Több száz milliárd forintot költ a kormány vasútfejlesztésre, így végre megépül a repülőtéri gyorsvasút is, amelynek egyes szakaszai a föld alatt haladhatnak majd.Több száz milliárd forintot költ a kormány vasútfejlesztésre. Megépül a repülőtéri gyorsvasút is, amelynek egyes szakaszai a föld alatt haladhatnak majd - írja az a Inforadio.hu a Magyar Idők alapján. A terv már a '90-es évek vége óta napirenden van, és 2003-tól már járnának is a vonatok - írtuk még 2001-ben.

Nettó 331 milliárd forintot tartalmaz az elővárosi vasútvonalak fejlesztésére és vasútállomások korszerűsítésére fordítható Integrált közlekedésfejlesztési operatív program (IKOP) kerete, melyből Magyarország kilenc vasúti projektet valósít meg. A fejlesztések között szerepel a Liszt Ferenc repülőtér kötött pályás kapcsolatának kiépítése is, aminek egy része a föld alatt futna.

Magyarország maximum 341 milliárd forintra pályázhat Brüsszelben, aminek a keretét várhatóan fel is használja majd a kilenc vasúti projekt megvalósításához. A fejlesztése között olyan projektek szerepelnek, mint: Püspökladány-Debrecen-vasútvonal korszerűsítése 121 milliárd forint Szántód-Kőröshegy és Balatonszentgyörgy közötti vonalszakasz felújítása 70 milliárd forint a dél-balatoni vasútállomások rekonstrukciójának előkészítése 2,5 milliárd forint a Liszt Ferenc repülőtér kötött pályás kapcsolatának kiépítése Mosóczi László, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedésért felelős helyettes államtitkára azt mondta, a repülőtéri vasút egy része a föld alatt futna.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

Abbe, 2017.03.03 18:20

@V0LE: " Vagy ez tul esszeru?"

Természetesen:))
Tudod kis hazánkba is úgy van, hogy ami kocka alakú azt gurítják, ami gömb formájú azt viszik. Aztán a sok gurítgatástól a kockák éle letörik és elkezdenek gömbölyűvé válni. Innentől aztán a dolog megy a maga útján, és lehet kézben vinni:))
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: http://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

V0LE, 2017.03.03 13:12

Meg mindig nem ertem, hogy miert nem a 3- as metrot viszik ki a repterig. Azzal nem csak a repter-belvaros osszekottetes lenne megoldva, de a Koki -re is percek alatt el lehetne jutni, valamint a ketto kozott elok is sokkal gyorsabban es egyszerubben juthatnanak be a varosba. Jelenleg eloszor buszozniuk kell a Koki -ig. A felszini kozlekedesen meg sporolnanak is, mert nem kene annyi jarat.

Vagy ez tul esszeru?
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: http://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

George Lukacs, 2017.03.03 12:55

@laci_52:

Éljen a lelkesedés!

megépül!

meg fog épülni!

ideje már!

a föld alatt!

világváros!

Vannak olyan városok, ahol ilyen nincs. Másutt meg ingyen jeggyel lehet a városba bejutni.

Álmodozzunk!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: http://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

laci_52, 2017.03.03 12:51

"Megépül a repülőtéri gyorsvasút is, amelynek egyes szakaszai a föld alatt haladhatnak majd"

Itt az ideje! Nagyjából a reptérrel egyidejűleg - hatvan valahány éve - kellett volna megépíteni...

Püspökladány-Debrecen felújítás 121 milliárd mindössze 44 kilométer az Alföldön. Nincs ez egy kicsit túlkalkulálva? Persze én naiv vagyok, hiszen kell juttatni valamennyit a csókosoknak is...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: http://www.napi.hu/info/adatvedelem.html