Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.
Jövőre a közlekedési szolgáltatásokat egyrészt a közlekedési tárca, másrészt a regionális közlekedési tanácsok rendelik meg. A minisztérium az országos hálózatért, a tanácsok pedig a regionálisakért felelnek majd. Utóbbi esetben az is előfordulhat, hogy a tanácsok nem a vasúti, hanem a közúti, buszos szolgáltatásokat részesítik előnyben, mivel ez olcsóbb és hatékonyabb. Az bizonyos, hogy az országos hálózat része marad a tíz elővárosi vonal, köztük például a Budapest-Esztergom vagy a Budapest-Lajosmizse vonal. Szintén biztos, hogy az országos hálózat részei maradnak a transzeurópai vasúti áruszállítási hálózat részeként működő vasúti pályák. Ebbe a kategóriába tartoznak az országhatárig tartó vonalak, így a Budapest-Hegyeshalom, Budapest-Lőkösháza vagy a Budapest-Záhony vonalak - az ide tartozó pályákat a vasúti törvény melléklete sorolja fel, összesen 32 darabot. A jogszabály emellett két további csoportba sorolja a pályákat, az egyéb országos vonalak és a mellékvonalak körébe. A mellékvonalak biztosan a regionális tanácsokhoz kerülnek, az a kérdés, hogy az egyéb országos vonalakat hogyan osztják el. Itt csak az elővárosi szakaszok sorsa ismert, a többi egyelőre nem. Ebbe a csoportba tartozik például a Székesfehérvár-Komárom, a Szeged-országhatár, a Bátaszék-Baja-Kiskunhalas vagy a Füzesabony-Eger vonal.