A kormány televíziós különadót tervez?

A Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete (MEME) szerint a reklámadó nem más, mint televíziós különadó, amely visszafordíthatatlan folyamatokat indítana el a médiaszektorban, és beláthatatlan károkat okozna.
MTI, 2013. május 31. péntek, 12:44

A szervezet pénteki közleménye szerint a befizetendő adó jelentős része elsősorban a televíziós médiaszolgáltatókat sújtaná.
Úgy vélik, a tervezetben szereplő adókötelezettség, amely példa nélküli a nemzetközi gyakorlatban, erőteljesen korlátozná a televíziós szektor alapvető társadalmi feladatainak ellátását, továbbá negatívan befolyásolná, ellehetetlenítené a televíziók gazdasági működését.

Az adó bevezetése a MEME szerint népszerű haza gyártású műsorok és munkahelyek megszűnéséhez vezetne. Az adó további tévéket ösztönözhet arra, hogy székhelyüket Magyarországról máshová tegyék át, amennyiben új televíziók indulnak, azokat pedig elriasztja attól, hogy ezt Magyarországon tegyék meg.

Emlékeztetnek arra: a televíziós iparág az elmúlt öt évben reklámbevételeinek mintegy felét elveszítette, a legnagyobb szereplők sem termelnek profitot vagy csak szerény nyereséget érnek el. A teljes médiapiac 100 legnagyobb vállalkozása együttesen már 2011-ben is veszteséget termelt, közülük több mint 40 vállalat negatív eredményt ért el - közölték.

"Egy évek óta veszteséges ágazat kapna tehát újabb aránytalan terheket ezzel az adónemmel, miközben az ebből tervezett adóbevétel magyar költségvetésre gyakorolt hatása valójában elenyésző" - olvasható a MEME közleményében.

A Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete a hazai televíziós piac szereplőit tömörítő szakmai szervezet, a közlemény szerint tagságán keresztül a televíziós reklámpiac 99 százalékát képviseli.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

rigolya, 2013.05.31 21:42

@julihanna: óránként 12 perc a maximum reklámidő. Ez 4 perc film után 1 perc reklámot jelent!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

julihanna, 2013.05.31 19:10

@istvan78:

5 perc film 15 perc reklám valóban nem hiányzik, de a többi is xar. Maradj a jutubinál.Duna TV az odavissza magyaroké, ATV baloldal, Hír TV jobboldal, ECHO TV jobboldal, M1 jobboldal, M2 jobboldal, az összes többi nem magyar nyelvű csupa ismétlés orvérzésig úgyhogy marad a jutubi, igazad van nem kell TV-re költeni.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

szalonna001, 2013.05.31 18:38

Nem értem a sok károgást.A reklámot az árú készítő rendeli meg mert elakarja adni a termékét.Egy reklám készítő cég legyártja majd a médiában megjelenik a reklám.A költségeket az árút reklámoztató cég állja.Ha lesz reklámadó akkor ha elakarja adni a termékét többet fog költeni reklámra. A többlet költséggel meg emeli az árat.És ami a legfontosabb MI A VÁSÁRLÓK B@SZUNK RÁ!!!!!!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

rigolya2, 2013.05.31 15:19

Kevesebb TV-adó a reklámadó miatt nem más, mint kevesebb szinkronizált és belső gyártású műsor. A nyelvtanulásnak vagy a gyors, monoton hangú, 1980-as éveket idéző szinkronnak hozza el a korszakát majd?

De: Beruházás és több munkahely biztos nem lesz!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

szkitaati, 2013.05.31 13:34

A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html