BUX
38657

A magyar vezérigazgatók egyre kevésbé bíznak a globális húzóerőben

A vállalatok elsőszámú döntéshozói továbbra is bíznak saját cégük növekedésében, azonban a globális és magyar gazdaság kilátásait illetően kevésbé optimisták - derül ki a PWC Magyarország 4. vezérigazgatói felméréséből.

Inforádió, 2015. március 22. vasárnap, 17:59

"A globális és a magyar gazdaság növekedési kilátásait illetően kevésbé bizakodóak a vezérigazgatók, mint egy évvel korábban. A vállalatvezetők hite a globális gazdaság húzóerejében előző évhez képest 64-ről 46 százalékra, a magyar gazdaság megítélése vonatkozásában 55-ről 51 százalékra csökkent" - ismertette a PWC Magyarország könyvvizsgálati üzletágának cégtársa.

"Ennek dacára azonban a saját bevételi kilátásaikat illetően továbbra is nagyon optimisták a vezérigazgatók. Idén a vezetők 82 százaléka mondta magát bizakodónak, vagy nagyon bizakodónak az elkövetkező egy év vonatkozásában szemben a korábbi 72 százalékkal, ez elég jelentős növekedés" - tette hozzá Szűcs Márta.

"Vannak olyan politikai, gazdasági és társadalmi tényezők, amelyek léte miatt nagyon erősen aggódnak a magyar vezérigazgatók, ezek közé tartozik az államháztartási hiány csökkentését célzó kormányzati lépések, a túlszabályozottság és a korrupció és az ahhoz kapcsolódó bizalmatlanság az üzleti életben. Sajnos ez is megnőtt, 45-ről 61, illetve 49-ről 59 százalékra az előző évhez képest. Vannak olyan tényezők is, amelyek üzleti kockázatot jelenthetnek a cégvezetők számára, a vállalatvezetők 68 százaléka tart attól, hogy a tehetségek elhagyják az országot, az előző évi 59 százalékhoz képest. Az előző évi 48 százalékhoz képest 62-re nőtt azon vállalatvezetők száma, akik tartanak attól, hogy az alapvető fontosságú szakemberek rendelkezésükre fognak-e állni a növekedéshez" - emelte ki a PWC Magyarország könyvvizsgálati üzletágának cégtársa.

"A vezérigazgatók szerint nagyon fontos annak azonosítása, hogy mi az, amiben egy cég nagyon jó, hogyan tudja magát megkülönböztetni, mi teszi egyedivé a versenytársainkkal szemben, erre kellene koncentrálni. Ha már megértettük az erősségeinket, át kell gondolni, mi az az érték, amit az ügyfeleknek tudunk vagy szeretnénk közvetíteni. Gondoljuk át, hogy kikkel lehetne vagy kellene szövetségre lépni, hogy növeljük a képességeinket vagy kiterjesszük a lehetőségeinket! Próbálkozzunk olyan kooperációkkal, amelyek gyümölcsöző mindkét fél számára! Értsük meg a digitalizáció kínálta lehetőségeket, éljünk velük, gondoljuk át, ez hogyan segítheti a cégek működési modelljeinek hatékonyabbá tételét" - mondta Szűcs Márta.

Hozzátette: "belátták már a vezérigazgatók azt, hogy fejleszteni, képezni kell a kollégákat, segíteni kell őket abban, hogy még sokoldalúbbá válhassanak, hiszen ez meg fog térülni a jövőben, ne költségként, hanem befektetésként tekintsenek erre a cégek."