Megtévesztő pezsgőreklám miatt bírságolt a GVH A Royalsekt Pezsgő-, Bor-, Üdítőital-gyártó Szövetkezeti Pincészet Zrt. (Royalsekt Zrt.)  megtévesztette a fogyasztókat a "Szovjetszkoje Igrisztoje" pezsgők népszerűsítése során - állapította meg a Gazdasági Versenyhivatal (GVH), amely 15 millió forint bírságot szabott ki a vállalkozásra.

A GVH szerint a 2010 decembere és 2013. március 31. között megjelenő reklámok szövege és képi megjelenítése alapján a fogyasztó azt gondolhatta, hogy a vállalkozás orosz pezsgőt, azaz Oroszországból importált pezsgőt vagy orosz alapanyagokból készülő terméket forgalmaz. Ezt támasztotta alá, hogy a reklámokban kiemelten szerepelt a termék megnevezése orosz nyelven, cirill betűkkel, valamint a reklámokban az orosz címerrel szinte mindenben megegyező ábra is szerepelt. (A fogyasztóknak mondjuk az is gyanús lehetett volna, hogy az az ország, amire a pezsgő neve utal, már régóta nem létezik. A szerk.) Az orosz pezsgő látszatát keltette továbbá a "pezsgők cárja" szlogen is, amely alapján a fogyasztók szintén azt gondolhatták, hogy reklámozott termék orosz pezsgő. Ehhez képest a pezsgő
Magyarországon, magyar alapanyagból készült.

A versenyhivatal döntése annak fényében furcsa lehet, hogy Győri márkanéven is forgalmaznak külföldi alapanyagból külföldön gyártott termékeket, és a Balaton szelet sem idehaza készül. Igaz, a Jó reggelt nevű keksznél a Győri feliratot hamarosan a DelVita váltja. Arról, hogy mindezek a GVH-nál miért nem szúrnak szemet, megkérdeztük a hivatalt, de ott azt a választ kaptuk, hogy nem rendelkeznek általános állásfoglalással.