A fejlesztés eredményeként ez lett a legkörnyezettudatosabb egyetemi kampusz a kontinentális Európában. Minderre méltán lehet büszke Budapest is - hangsúlyozta az épület bemutatásakor Michael Ignatieff, az egyetem rektor-elnöke, aki hozzáfűzte: a fejlesztés megmutatja a CEU elkötelezettségét a főváros és Magyarország iránt.

Baross Pál, a CEU kampusz-újjáépítési projektjének igazgatója elmondta, a beruházás bizonyítja, hogy egyrészt lehetséges egy negyvenezer négyzetméteres ingatlan fejlesztése a belvárosban, gyakorlatilag láthatatlanul, másrészt, hogy a környezetbarát építkezés nem pénz, hanem szándék kérdése. Baross kiemelte, a környezettudatos épület nem kerül többe, ha a megrendelő, a tervező, és a kivitelező már kezdettől a fenntarthatóságot tartja szem előtt.

A klasszikus magyar stíluselemeket az ultramodern, energiahatékony megoldásokkal ötvöző két új épület a CEU Nádor utcai, a világörökség részét képező területen található kampuszához csatlakozik. Az újjáépítési program egyik fő célja a kampusz kapacitásának bővítése mellett az egyetemi épületek átjárhatóságának megteremtése volt.

Az új szárnyban - ahova a CEU Business School már be is költözött budai telephelyéről -  négyemeletes könyvtár és 400 fős konferencia terem is helyet kapott az előadók és közösségi terek mellett, a két épület tetején pedig egybefüggő tetőkertet alakítottak ki.

A Nádor u. 13. átépítése és a Nádor u.15. alatti teljesen új épület egy 2020-ig tartó, 34 millió euróra becsült fejlesztési program első, 20 millió eurós fázisa.

A kampusz bővítése az Október 6. utca felé folytatódik két újabb épülettel, melyek közül az egyik szintén felújítás, a másik pedig új szárny lesz. Az utolsó szakaszban az egyetem  Nádor u. 11. és 9. alatti épületeit újítják fel. Az egyetem a régi, Nádor u. 9. alatti, az új, Nádor u. 15. alatti és az Október 6. utca 12. alatti bejáratokon keresztül lesz megközelíthető, a jelenlegi Nádor u. 11. és 13. bejáratok megszűnnek.

A bővítés során 400 férőhelyes bicikliparkoló is létesül, mélygarázst, illetve parkolóhelyet nem építenek az egyetemhez, a szabályozás szerinti parkolószükségletet pénzzel váltották meg.

A beruházást az Európai Beruházási Bank hiteléből és a CEU saját forrásgyűjtése során összegyűjtött pénzből finanszírozták.

A kép forrása: CEU.