A közösségi közlekedést naponta 7 millió ember használja, a történelmileg kialakult negyvenféle kedvezmény következtében azonban csupán az utasok 20 százaléka vesz teljes áru jegyet - mondta a politikus a XIV. Nemzetközi Közlekedési Konferencián, Szegeden levetített videoüzenetében.

A rendszert - a nagy társadalmi csoportok teherbíró képességét figyelembe véve - úgy kell átalakítani, hogy az elsősorban üzleti alapokon nyugvó kedvezmények ne szociális célokat szolgáljanak, hanem javítsák a cégek utasvonzó képességét és végső soron a szolgáltatások színvonalát - tudatta az államtitkár.

Átalakulás a Volán-társaságoknál

Márton Péter, a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő főigazgatója elmondta, a Volán-társaságok átszervezésének célja a költségvetési források hatékony felhasználása, a közszolgáltatás fenntartása, színvonalának javítása. Az átalakulás indokoltsága nem kétséges, a jelenlegi struktúra hosszú távon nem működhet. A 23 Volán-társaság heterogén módon működik, a fajlagos költségekben akár 100 százalékos eltérések is tapasztalhatók - hangsúlyozta a szakember.

A regionális társaságok kialakításától a belső folyamatok racionalizálása mellett - a közös beszerzések hatásaként - jelentős költségmegtakarítás is várható, így a cégek eredményesebben készülhetnek föl a 2016-os piacnyitásra is - mondta a főigazgató.

A kormány által elfogadott koncepció szerint 2014 végére elérendő cél, hogy hét regionális társaság működjön. Ennek érdekében első lépcsőben 2013. január 1-jétől hat regionális holdingot alakítanak ki a Volánbusz Zrt. mellett, a jelenleg működő Volán-társaságok jogi önállóságának megtartásával - mondta Márton Péter.

A közeljövő feladatai közül a szakember a menetrendekben előforduló átfedések kiszűrését emelte ki, hozzátéve ennek úgy kell megtörténnie, hogy a szolgáltatások színvonala nem eshet.