BUX
38766

Autósok, figyelem! Sokkal korábban jöhet a dugódíj

Ha a BKK fel tudja gyorsítani a tervezést, már jövő januárban bevezethetik a dugódíjat Budapesten - értesült a Népszabadság. A fizetős zóna határa még vita tárgya, de a díj összege magasabb lehet a korábban tervezettnél. Aztán persze a kormány másként is dönthet.

Napi.hu, 2015. február 13. péntek, 08:20

A zónahatár Budán szinte biztosan a Budafoki út - Október 23.utca - Bocskai út - Karolina út - Villányi út - Budaörsi út - Alkotás utca - Krisztina körút - Margit körút vonala lenne. Pesten a Hungária körút lehet a zónahatár, de nem vetették el a Tarlós István főpolgármester által is támogatott Nagykörút vonalat sem.

A fizetős rendszer fapadosan indulna, azaz a startkor nem lennének meg sem az 1-1,5 év alatt felállítandó beléptető kapuk, sem az ennél is hosszabb idő alatt kialakítandó p+r parkolók - ezek helyett kamerákkal ellenőriznének és riasztó nagyságú büntetést helyeznének kilátásba.

Minden alap nélkül?
Minden alapot nélkülöz a Népszabadság azon információja, hogy 2016 januártól bevezetésre kerülne a dugódíj Budapesten, ahogy az is, hogy a főpolgármester a nagykörúti zónahatár mellett tette volna le a voksát - közölte közleményében a Városháza.

Kapuk híján időarányos díj helyett napijegy lehet, ami viszont drágább lehet a korábban tervezettnél. Egy vonaljegy, illetve 500 forint helyett 700-at kérhetnek el naponta, az éves bérlet nagyjából 115 ezer forint lehet.

Kérdés, hogy a kormány hogyan áll a kérdéshez: a politikai erőviszonyoktól és a választások közelségétől függően az sem elképzelhetetlen, hogy a kabinet inkább vállalja az EU-s kötelezettségszegési eljárást és inkább visszafizet a négyes metróhoz tartozó uniós támogatásból 9-36 milliárd forintot.