BUX
38657

Az Index és a Hír TV megsértette a kampánycsendet

A benyújtott kifogások nagy részét elutasította az Országos Választási Bizottság, de az Indexet és a Hír Televíziót is elmarasztalta a testület a kampánycsend megsértése miatt. Gyurcsány Ferencet azonban fel lehet adni az Activityben.

Kolozsi Pál, 2006. április 10. hétfő, 10:40

Az Index internetes portál ellen többen is panasszal éltek, amiért a site a választáson való részvételre vonatkozó közvélemény-kutatási adatok ismételt közzétételével, illetve közvélemény-kutatási adatokon alapuló előzetes mandátumbecslés ismertetésével 2006. április 7-én megsértette a Ve. 8. § (1) bekezdésében foglalt tilalmat, amely szerint a szavazást megelőző nyolcadik naptól a szavazás befejezéséig a választásokkal kapcsolatos közvélemény-kutatás eredményét nem szabad nyilvánosságra hozni. Az Országos Választási Bizottság megállapította, hogy a kifogásban megjelölt cikkben közzétett számítások bizonyíthatóan korábbi közvélemény-kutatási adatokon alapulnak.

Az Országos Választási Bizottság annak a kifogásnak is helyt adott, amely a Hír Televízió 2006. április 9-én 8 óra 5 perctől 8 óra 30 percig sugárzott Rendszerváltók - Lech Walesa című műsorával volt kapcsolatos.

Az Országos Választási Bizottság mindeközben elutasította azt a kifogást, amely szerint a kampánycsendet sértette, hogy a TV2 2006. április 8-án sugárzott, Activity Show műsorszámában, az egyik feladvány megfejtése Gyurcsány Ferenc miniszterelnök, illetve miniszterelnök-jelölt volt.

Egy választó még a Petőfi Rádió április 8.-i Szív küldi szívnek szívesen műsora ellen is kifogást emelt, mondván ott leadták a Roxette: Listen to your heart című számát, márpedig arról mindenkinek a Fidesz jut eszébe.